Annons

New Amsterdam vill förändra e-handeln i grunden Daniel Myrbäck, VD på New Amsterdam

Emeet: New Amsterdam vill förändra e-handeln i grunden

2017-10-05 15:00

New Amsterdam vill bygga världens bästa e-handel - nu kommer företaget till Emeet Stockholm.

I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners.

Teknikföretaget New Amsterdam har som ambition att ge e-handlarna tillgång till tekniska lösningar som är kostnadseffektiva att förvalta. Bolaget hjälper även e-handlarna att bland annat nå ut på nya marknader, att optimera sina verksamheter och att hitta nya samarbeten. Lite av varje med andra ord - och nu kommer New Amsterdam även att för första gången medverka som Emeetpartner.

- Totalt erbjuder vi 40 olika tjänster som alla behövs för att driva en framgångsrik e-handel. Vi arbetar främst med Magento där vi ser oss som ledande experter med lång erfarenhet av komplexa och framgångsrika projekt. Allt vi gör för våra kunder syftar till att maximera ROI – return on investment – varje investerad krona i oss och den digitala lösningen ska ge flera gånger tillbaka i vinst, säger företagets vd Daniel Myrbäck, och sammanfattar:
- Vi brukar säga att vi kan dubbla den befintliga utvecklingstakten och funktionaliteten till halva kostnaden genom vårt sätt att arbeta och prioritera.

"Traditionell e-handel försvinner"

För att möta e-handlarnas internationella ambitioner kommer New Amsterdam inom kort att expandera till flera nya länder, och företaget är dessutom på gång med sitt tionde Magento 2-projekt.

- Sedan i mars, då vi bedömde att vi kunde den nya plattformen tillräckligt, har vi startat två nya projekt per månad. Det som var bra med Magento är ännu bättre med Magento 2, och vi tror att större företag i allt högre grad kommer att välja plattformen då den i grunden är byggd för att hantera medlemsprogram och kundklubbar, B2B och försäljning över alla kanaler.

Daniel Myrbäck beskriver kundlojalitet och digitalisering av fysiska butiker som två av New Amsterdams stora hjärtefrågor. Han menar att e-handelsplattformen är en “utmärkt lösning” för att samla kunddata och att bygga nästa generations kundklubbar och medlemsprogram.

- Men ännu mer intressant är möjligheterna till att öka försäljningen. Den traditionella webbutiken kommer på sikt ersättas med skräddarsydda mikrobutiker, till exempel redaktionellt innehåll med köpknappar för de omnämnda produkterna. Ett annat exempel är digitala gallerior, där utvalda produkter visas och shoppingupplevelsen fortsätter i till exempel telefonen, där resterande varianter visas och kan beställas.

Varför är ni med som partner till Emeet Stockholm?

- Vi vill förändra e-handeln i grunden. Kort och gott vill vi bygga världens bästa e-handel. Det är fortfarande en väldigt omogen bransch. Många företag har lösningar som saknar funktionalitet som bör vara standard 2017. De betalar alldeles för mycket och många tvingas tyvärr fokusera på att lösa problem istället för att tänka framåt. Innovationen vi ser är fortfarande obefintlig idag, säger Daniel Myrbäck.

Teknisk skuld försvårar utveckling

Med tanke på Emeets lite annorlunda unconference-format, är det som ny Emeetpartner kanske inte helt lätt att veta vad man ska förvänta sig. Men Daniel Myrbäcks uppfattning är att Emeet är “det forum i Sverige där all kompetens inom e-handel samlas under en kort tid på samma ställe och pratar med varandra”. Alla lär sig något och alla får infallsvinklar, menar han.

Annons
Annons
- Det är svårt att vara innovativ när man drunknar i gammal teknisk skuld. Emeet är det perfekta formatet för att driva utvecklingen framåt. Dialog, samtal, dela erfarenheter, tillsammans gå vidare. Vi vill vara en del av det samtalet.

Vad ska er session på Emeet handla om?

- Hur man utvecklar världens bästa e-handel. Det är en ödmjuk ambition. Alla förtjänar det. Men vi behöver också hjälp att nå dit, av kunder, partners, konkurrenter. Vi hoppas efter vår session att flera ska våga ta steget att börja om från början och släppa sitt bagage, avslutar Daniel Myrbäck.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Anders Wallstedt blir ny vd för ICANIWILL - satsar globalt

Anders Wallstedt blir ny vd för ICANIWILL - satsar globalt

"Vi kommer att anställa i hög takt nu".

Annons
Annons
Sportamore låter varumärken sälja direkt via deras <nobr>e-handel</nobr>

Sportamore låter varumärken sälja direkt via deras e-handel

Adidas först ut att testa.

Skincity om släppet:

Skincity om släppet: "Högre tryck än vi hade förutspått"

Stärker nu upp inför Black Friday.

Amazons <nobr>e-handel</nobr> för företag öppnar filial i Sverige

Amazons e-handel för företag öppnar filial i Sverige

B2B-försäljningen till Sverige har ökat?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ebay stämmer Amazon efter att de stulit e-handlare

Ebay stämmer Amazon efter att de stulit e-handlare

Olaglig poaching av säljare på marknadplatsen.

Trump sätter stopp för den billiga Kinaposten

Trump sätter stopp för den billiga Kinaposten

Ska dra sig ur Världspostföreningen.

Batteriexperten passerar 50 miljoner i omsättning

Batteriexperten passerar 50 miljoner i omsättning

Det blir många batterier det.

1
Annons
Annons
Volkswagen ska själv sälja sina bilar direkt på nätet

Volkswagen ska själv sälja sina bilar direkt på nätet

Återförsäljare måste acceptera ny e-handel.

Skokedjans tio fysiska butiker stängs - <nobr>e-handeln</nobr> består

Skokedjans tio fysiska butiker stängs - e-handeln består

"Tillväxten i våra tre onlineaffärer är mycket stark".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Stadium söker:

Customer Analyst

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta