Ny marknadschef på Byggmax: ”Kan företagets DNA”

Har lång erfarenhet av svenska byggvaruhus.

Byggmax-koncernen hade inte ett jättebra år förra året om man kollar företagets årsrapport, då resultatet minskade med 90 miljoner kronor. Men nu satsar Byggmax på att stärka företagsledningen.

LÄS ÄVEN: Byggmax minskar resultatet med 90 miljoner

Annons
Annons

Lagom till årsskiftet tar Byggmax nya tag och anställer en ny marknadschef. Sanna Westman har en lång erfarenhet av Byggmax då hon tidigare jobbat inom företaget i fem år, men kommer senast från Fredells där hon jobbat som kategorichef.

Inte bara erfarenhet av Byggmax

Fredells är ett byggvaruhus men en lång historia som sträcker sig ett helt sekel bak i tiden, i somras gjorde de en stor satsning på sin e-handel. Sanna Westman har således inte bara en lång erfarenhet av Byggmax, men även av svenska byggvaruhus.

LÄS ÄVEN: Hon ska göra 100-årigt företag bäst på nätet

– Det känns jättekul att välkomna Sanna tillbaka till Byggmax. Hon kan företagets DNA och värderingar och vi ser fram emot att arbeta tillsammans, säger Mattias Ankarberg, CEO på Byggmax, i ett pressmeddelande.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!