Annons

Ny skönhetsbutik på nätet poppar upp i dagarna tolv

Ny skönhetsbutik på nätet poppar upp i dagarna tolv

2014-01-21 10:55

Igår slog den virtuella pop-up-butiken BeautyClub upp portarna. Här kan besökare under tolv dagar handla skönhetsprodukter från kända varumärken till priser som är cirka 50-70 procent billigare än i vanliga butiker.

Pop-up-butiker är inget nytt, men oftast rör det sig om e-handlare som testar att sälja i den fysiska världen under en begränsad tidsperiod. Cheap Monday har dock gjort det omvända och öppnade i slutet av 2012 en virtuell pop-up-butik, och nu sker något liknande för skönhetsprodukter på nätet.

Bakom pop-up-butiken ligger ett samarbete mellan Channel Provider som erbjuder e-handelslösningar och Dermarome, den svenska agenturen för bland annat Decléor, Matis, Carita och PRIORI.
– Normalt säljer Dermarome endast via auktoriserade skönhetssalonger och spa samt till detaljhandeln och apotek. Två gånger om året arrangerar de utförsäljningar i egen regi till över 30 000 medlemmar i BeautyClub, deras egen skönhetsklubb. Dessa utförsäljningar har tidigare skett i deras egna lokaler i Stockholm men via pop-up shopen får nu även allmänheten runt om i landet möjlighet att handla dessa produkter över nätet, säger Kristofer Bergdahl, vd för Channel Provider.

Kommer att bli vanligare

Beauty-Club.se lanserades igår och kommer att vara öppen i tolv dagar och stänger igen den 31 januari. I shoppen ska det finnas skönhetsprodukter från några av världens mest kända varumärken till priser som är cirka 50-70 procent billigare än i vanliga butiker.

Och enligt Channel Provider är den här typen av butiker en möjlighet för företag att snabbt och effektivt omsätta sina produkter på nätet.
– Pop-up shops är ett relativt nytt fenomen i Sverige och det här är oss veterligen den första på nätet för just skönhetsprodukter. Det ger en exklusiv, tidsbegränsad möjlighet för alla att köpa kvalitetsprodukter till extremt låga priser. Samtidigt är det också ett sätt för olika leverantörer att snabbt kunna omsätta olika typer av produkter, exempelvis i form av lagerutförsäljningar. Vi tror att konceptet med pop-up shops kommer att bli mycket vanligt i Sverige framöver eftersom alla vinner på det, både kunderna och leverantörerna, säger Kristofer Bergdahl.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

SWE52
2014-01-22 09:39

I takt med att kanaler som Fyndiq, Tradera osv säljer hyllvärmare för ebutiker så tror jag att det är svårt att få volym på den här typen av ide, även om tanken är god. Startade själv en nishad butik med skönhetsprodukter 2012 som hette "PARFYMREA.COM", med utförsäljning under begränsad tid med partier via kontakter. Svängde dock snabbt om skeppet pga att jag insåg att man som handlare är beroende av ett dagligt tick i försäljningen för att få volym och lönsamhet och dessutom vikten av att ha stor bredd i sortimentet med nyheter osv. Nu efter ca 2 år kan vi först börja skörda frukten. Det betyder inte att jag tycker er ide' är dålig, det kan mycket väl fungera med rätt mf! Lycka till!

Magento
2014-01-23 10:55

Den har genererat bra volym :).

Annons
30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Annons
Annons
Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

300 personer påverkas.

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Annons
Annons
Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta