Annons

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept Peter Scherr (Popup Agency), Fredrik Weisten (Retail Knowledge), Rikard Lundberg (Popup Agency)

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

2018-11-15 09:17

Du behöver bara skicka in varorna "så sköter sig resten som ett självspelande piano".

Popup Agency har sedan några år tillbaka försett e-handlare med möjligheten att visa upp sina varor i en fysisk miljö. Företaget hjälper helt enkelt e-handlare och andra aktörer att sätta upp temporära popup-butiker på olika platser i landet. I slutet av förra året hade företaget etablerat totalt 500 popup-butiker i Sverige och nu meddelar Popup Agency att de har nått 800 etableringar sedan starten.

"Även kunna ta ett helhetsgrepp"

Nu berättar Popup Agency att de tar nästa steg i sin satsning på popups. De har nämligen ingått ett samarbete med företaget Retail Knowledge som ska leverera kunnig och erfaren personal till de butiker som Popup Agency etablerar i Sverige.

Annons
Annons
- Det är ett spännande samarbete och vi ser att Retail Knowledge med sina 16 år i branschen verkligen kan skapa mervärde till våra kunder. Med detta samarbete kan vi både hjälpa våra kunder under säljpikar och även kunna ta ett helhetsgrepp där vi driftar hela verksamheten åt våra kunder, säger Popup Agencys medgrundare Peter Scherr i ett pressmeddelande.

White Label Popup Store

Rekrytering till julaktuella popup-butiker ska redan ha påbörjats via Retail Knowledge. Och nästa år så ska samarbetet leda till det ett nytt koncept som innebär att Popup Agency tillsammans med Retail Knowledge tar hand om allt kopplat till butiken. E-handlare behöver då endast skicka sina varor till lokalen.

- Vi öppnar en helt ny nisch ”White Label Popup Store” vilket innebär att lokal, personal, inredning och kassasystem ingår. Kunden behöver bara skicka sina varor till lokalen så sköter sig resten som ett självspelande piano, säger Fredrik Weisten, vd och grundare på Retail Knowledge.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta