Popup Agency når 800 butiker – lanserar nytt koncept

Du behöver bara skicka in varorna "så sköter sig resten som ett självspelande piano".

Popup Agency har sedan några år tillbaka försett e-handlare med möjligheten att visa upp sina varor i en fysisk miljö. Företaget hjälper helt enkelt e-handlare och andra aktörer att sätta upp temporära popup-butiker på olika platser i landet. I slutet av förra året hade företaget etablerat totalt 500 popup-butiker i Sverige och nu meddelar Popup Agency att de har nått 800 etableringar sedan starten.

"Även kunna ta ett helhetsgrepp"

Nu berättar Popup Agency att de tar nästa steg i sin satsning på popups. De har nämligen ingått ett samarbete med företaget Retail Knowledge som ska leverera kunnig och erfaren personal till de butiker som Popup Agency etablerar i Sverige.

Annons

- Det är ett spännande samarbete och vi ser att Retail Knowledge med sina 16 år i branschen verkligen kan skapa mervärde till våra kunder. Med detta samarbete kan vi både hjälpa våra kunder under säljpikar och även kunna ta ett helhetsgrepp där vi driftar hela verksamheten åt våra kunder, säger Popup Agencys medgrundare Peter Scherr i ett pressmeddelande.

White Label Popup Store

Rekrytering till julaktuella popup-butiker ska redan ha påbörjats via Retail Knowledge. Och nästa år så ska samarbetet leda till det ett nytt koncept som innebär att Popup Agency tillsammans med Retail Knowledge tar hand om allt kopplat till butiken. E-handlare behöver då endast skicka sina varor till lokalen.

- Vi öppnar en helt ny nisch ”White Label Popup Store” vilket innebär att lokal, personal, inredning och kassasystem ingår. Kunden behöver bara skicka sina varor till lokalen så sköter sig resten som ett självspelande piano, säger Fredrik Weisten, vd och grundare på Retail Knowledge.

Annons