Annons

Prenumerationstjänst tar skönhetsprodukter offline

Prenumerationstjänst tar skönhetsprodukter offline

2014-07-14 10:28

Amerikanska e-handlare som satsar multikanal blir allt fler. Nästa i raden att ta steget ut i den fysiska världen är prenumerationstjänsten Birchbox som nu även säljer sina skönhetsprodukter över disk på Manhattan, New York.

I förra veckan berättade vi om Bonobos och Blank Labels expansionsplaner i den fysiska världen. Och vad som kan ses som en växande trend i den digitala världen, lanserar nu även prenumerationstjänsten Birchbox, sin första fysiska butik på Manhattan i New York.

Birchbox började sin bana som en prenumerationstjänst och skickar varje månad ut en låda med skönhetsprodukter men kompletterade senare även med en fullskalig e-handel. Nu tar man alltså nästa steg i sin utveckling.

Enkelt och effektivt

Birchbox har redan tidigare i år lobbat för öppnandet av en fysiskt butik så det kommer inte som en total överraskning. I april trillade det även in 60 miljoner dollar i riskkapital, pengar som bland annat ska användas för marknadsföring, internationell expansion och utveckling av egna produkter. Det är även troligt att del av de pengarna kan gå till e-handlarens butikssatsning.
– Vårt mål med Birchbox har alltid varit att göra det enkelt, effektivt och roligt för människor att upptäcka nya märken och produkter som passar deras livsstil. Vi har lärt oss så mycket om hur vi kan förändra kundernas beteende på nätet, och vi ser en möjlighet att göra det även offline för att utvecklas med våra kunders behov, säger Katia Beauchamp, grundare och vd för Birchbox.

Källa: The Next Web

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk <nobr>e-handelsbutik</nobr>

Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk e-handelsbutik

"Ett självklart steg i Sveas digitala transformation".

Annons
Annons
PostNord tar in 3 000 extra för att hantera Black Friday

PostNord tar in 3 000 extra för att hantera Black Friday

Räknar med 900 000 paket under helgen.

Dansk omniaktör tar in italienskt modeproffs som ny VD

Dansk omniaktör tar in italienskt modeproffs som ny VD

Ska satsa på teknisk innovation.

Apotea fyller 6 år - räknar med att sälja för 30 miljoner extra

Apotea fyller 6 år - räknar med att sälja för 30 miljoner extra

Födelsedagspresenten: En miljözon i Morgongåva.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ellos i ny storsatsning - 35 000 kvadrat heminredning

Ellos i ny storsatsning - 35 000 kvadrat heminredning

Bockasjö får ännu ett e-handelsuppdrag.

Halloween är ingen kassako även om många handlare firar

Halloween är ingen kassako även om många handlare firar

Ger inte så mycket, om man inte heter Partykungen.

<nobr>E-handelsjätten</nobr> öppnar sin första mode-popup

E-handelsjätten öppnar sin första mode-popup

Första modesatsningen i den fysiska världen.

Annons
Annons
Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

De vill först och främst ha en riktigt bra e-handel.

1
Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

"Vi var inte förberedda på efterfrågan".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta