Annons

Prenumerationstjänst tar skönhetsprodukter offline

Prenumerationstjänst tar skönhetsprodukter offline

2014-07-14 10:28

Amerikanska e-handlare som satsar multikanal blir allt fler. Nästa i raden att ta steget ut i den fysiska världen är prenumerationstjänsten Birchbox som nu även säljer sina skönhetsprodukter över disk på Manhattan, New York.

I förra veckan berättade vi om Bonobos och Blank Labels expansionsplaner i den fysiska världen. Och vad som kan ses som en växande trend i den digitala världen, lanserar nu även prenumerationstjänsten Birchbox, sin första fysiska butik på Manhattan i New York.

Birchbox började sin bana som en prenumerationstjänst och skickar varje månad ut en låda med skönhetsprodukter men kompletterade senare även med en fullskalig e-handel. Nu tar man alltså nästa steg i sin utveckling.

Enkelt och effektivt

Birchbox har redan tidigare i år lobbat för öppnandet av en fysiskt butik så det kommer inte som en total överraskning. I april trillade det även in 60 miljoner dollar i riskkapital, pengar som bland annat ska användas för marknadsföring, internationell expansion och utveckling av egna produkter. Det är även troligt att del av de pengarna kan gå till e-handlarens butikssatsning.
– Vårt mål med Birchbox har alltid varit att göra det enkelt, effektivt och roligt för människor att upptäcka nya märken och produkter som passar deras livsstil. Vi har lärt oss så mycket om hur vi kan förändra kundernas beteende på nätet, och vi ser en möjlighet att göra det även offline för att utvecklas med våra kunders behov, säger Katia Beauchamp, grundare och vd för Birchbox.

Källa: The Next Web

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta