Annons

Rusning efter badleksaker tog Partykungen till nytt julirekord Kul i vattnet - även för vuxna

Rusning efter badleksaker tog Partykungen till nytt julirekord

2018-07-31 08:30

Ökade försäljningen med 40 procent.

Det är inte bara vätskeersättning, fläktar och självvärmande rätter som går åt i sommarvärmen. Hos e-handlaren Partykungen har "roliga badringar och badmadrasser föreställandes djur" seglat upp som årets favorit.

- Vi har sålt galet mycket av våra roliga badleksaker i år. Så fort vi har fått in dem har dem bokstavligen talat flugit ut genom lagerporten igen, säger Kalle Söderström, inköpsansvarig hos Partykungen, i ett pressmeddelande.

"Lika populära för vuxna"

Och det är långt ifrån bara barn som har fått upp intresset för de uppblåsbara badleksakerna.

- Vi ser inte minst i våra sociala medier att dessa produkter blivit lika populära för vuxna som för barn. Populäraste i år är gigantiska badmadrasser och badringar föreställandes flamingos och enhörningar.

Trendar på sociala medier

Rusningen efter badleksaker har lett till att juli, som annars brukar vara en av företagets svagare perioder, blev Partykungens bästa månad hittills i år. Åtminstone om man ser på den procentuella ökningen från samma månad förra året.

Annons
Annons

50 procent av besöken i mobilen

Partykungens vd Joel Svensson menar att rekordförsäljningen har att göra med att allt fler använder mobilen för att e-handla. 

- Kurvan med antal användare av mobil vs. desktop fortsätter att stiga och vi ser nu att fler än 50 procent av våra besökare kommer via mobila enheter, vilket gynnar e-handeln när folk är utomhus, säger han i en kommentar.

Omsatte tio miljoner i juli

Totalt sett slutade Partykungen på en tillväxt för 40 procent under juli månad, vilket innebär en omsättning på tio miljoner kronor. 

- Det har varit en tuff månad då många med mig varit på semester delar av juli. Trots semestrar och rekord i orderingång har vi fått iväg alla beställningar i tid. Något som aldrig hade gått om vi inte haft ett så bra team på plats. Jag är oerhört stolt över våra medarbetares insatser, avslutar Joel Svensson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Annons
Annons
Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Annons
Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta