Siba och MatHem ska bjuda kunderna på julstämning

Från cykel-på-köpet till mat-på-köpet. Elektronikbranschens erbjudanden utvecklar sig med tiden och nu vill Siba bjuda på julstämning tillsammans med MatHem. Vi noterar samtidigt att Siba.se har fått ett ansiktslyft nu innan Black Friday och julhandelns kokpunkt.

Vi rapporterade nyligen hur Siba visade svarta siffror vilket till stor del sades bero på deras satsning i alla kanaler. De berättade även att de skulle lansera en ny sajt och vad vi kan se har den nu börjat rullas ut. Den bjuder bland annat på en responsiv design och menyn har flyttat upp ifrån vänsterkant till toppen.

Siba har ännu inte sagt något om sin nya sida men de har däremot inlett ett samarbete med MatHem. De första 20 000 kunderna som handlar valfri vara hos Siba, gissningsvis oavsett kanal, skall få 300 kronor i rabatt hos MatHem och fria leveranser i tre månader. Det gäller dock endast nya kunder hos MatHem.

Annons

– Vi jobbar ständigt med att identifiera nya trender och en trend som växt sig allt starkare är mat som beställs på nätet av allt fler svenskar. Med julen i antågande så känns det helt rätt att kombinera efterfrågan på mat inför julens alla festligheter med valfri produkt från SIBAs breda utbud – båda produkterna är populära till julen och svarar på en stark efterfrågan hos Sveriges konsumenter. Hos oss på SIBA är kunden alltid i fokus, med mat-på-köpet från MatHem.se får våra kunder ännu mer tid över till annat då råvarorna levereras direkt hem till kunden, säger Marina Davarinou, marknadschef på SIBA.

Hoppas att fler testar nätmaten

MatHem hoppas i sin tur att Siba kommer leverera en hel del nya kunder som ännu inte testat att handla sin mat via nätet.

– MatHem.se växer ännu snabbare än vi trott och hoppats. Bara det senaste året har vi fördubblat försäljningen och ännu fler inser fördelarna med att handla sin mat på nätet – snabbt och enkelt. Samarbetet med SIBA ger ännu fler möjlighet att testa och det är nog välkommet för många, särskilt inför julens matfester. Mindre stress och mer tid till annat, säger Tomas Kull, MatHems VD och grundare.

Siba skall ha varit tidiga med denna typen av kampanjer och säger sig ha varit först med en ”Cykel på köpet-kampanj” redan 1997. Nyligen gav de även ut en el-scooter tillsammans med ett köp och nu är det alltså dags för mat via nätet.

Mer information om MatHem-dealen finner ni på Siba.se och ogillar ni mat kan ni alltid kolla in den nya sajten.

 

Källa: Press

Annons

Annons