Skansen lanserar e-handel för biljetter och souvenirer

Nu kan Skansens besökare få sina biljetter direkt i mobilen och slippa onödigt köande.

Skansen grundades redan 1891 och år idag världens äldsta friluftsmuseum. Förutom en djurparksdel med vilda skandinaviska djur samt tamboskap går det även att få en glimt av mer exotiska djur i Skansen-Akvariet.

På området finns ett flertal scener, restauranger, lekparker och butiker, och varje år kommer cirka 1,4 miljoner gäster till Skansen. Nu ser man till att lansera en e-handelslösning för biljetter samt en shop för Skansens egna produkter och souvenirer.

Annons
Annons

Går i andra nöjesparkers fotspår

I biljettshopen går det bland annat att köpa entrébiljetter och årskort och efter ett avslutat köp får kunden ett SMS och ett mail med en QR-kod som sedan används vid entré till parken.

Bakom e-handelslösningen står Jetshop som sedan tidigare även levererat multikanallösningar till Liseberg och Parks & Resorts där Gröna Lund, Kolmården, Furuvik, Aquaria och Skaras Sommarland ingår.

– Vi har tagit med oss många års kompetens från att arbeta med nöjesparker som Gröna Lund och Liseberg och investerat i en teknisk plattform helt anpassad för försäljning av entréer, årskort och andra parkprodukter. Kraven på realtidsintegrationer och prestanda är mycket högre än för e-handel av fysiska artiklar, säger Kristofer Hillhammar, CPO på Jetshop.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!