Annons

Staples nästa handlare att prismatcha konkurrenterna

Staples nästa handlare att prismatcha konkurrenterna

2013-10-11 09:43

Staples fortsätter att utmana Amazon. Nu meddelar kontorskedjan att man kommer att matcha priser från flera av sina konkurrenter. Prismatchningen gäller både i Staples butiker och på nätet och riktar sig mot andra återförsäljare som säljer både on- och offline under samma varumärke.

Target och Best Buy är två stora kedjor som satsat på att prismatcha sina konkurrenter på nätet. Nu hakar även kontorsgiganten Staples på och säger att man kommer att matcha priserna från Amazon och andra återförsäljare med start den 3 november.

Hur länge prismatchningen kommer att pågå har Staples inte kommenterat men man kommer att matcha alla produkter som säljs och skickas av Amazon.com, samt alla återförsäljare som säljer både på nätet och i butik under samma varumärke.
– Staples har förbundit sig att erbjuda bra produkter till marknadens bästa priser. Oavsett om Staples kunder handlar i butik eller på nätet kan de känna sig trygga med att de får tag i det de behöver till de lägsta priserna. Både under julhelgen och efteråt, säger Alison Corcoran, Staples senior vice president för nordamerikanska butiker och marknadsföring på nätet.

Prismatchning med restriktioner

Staples säger dock att man har vissa restriktioner för vilka produkter och priser man kommer att matcha. Erbjudande gäller bland annat inte föremål tillverkade av återförsäljaren, presentkort eller telefonkort och inte heller tekniksupport.

Kedjan kommer inte heller att matcha priser knutna till nyöppningar av butiker, utförsäljningar eller liknande kampanjer. Inte heller de priser som gäller under Black Friday och Cyber Monday.


Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta