Annons

Staples nästa handlare att prismatcha konkurrenterna

Staples nästa handlare att prismatcha konkurrenterna

2013-10-11 09:43

Staples fortsätter att utmana Amazon. Nu meddelar kontorskedjan att man kommer att matcha priser från flera av sina konkurrenter. Prismatchningen gäller både i Staples butiker och på nätet och riktar sig mot andra återförsäljare som säljer både on- och offline under samma varumärke.

Target och Best Buy är två stora kedjor som satsat på att prismatcha sina konkurrenter på nätet. Nu hakar även kontorsgiganten Staples på och säger att man kommer att matcha priserna från Amazon och andra återförsäljare med start den 3 november.

Hur länge prismatchningen kommer att pågå har Staples inte kommenterat men man kommer att matcha alla produkter som säljs och skickas av Amazon.com, samt alla återförsäljare som säljer både på nätet och i butik under samma varumärke.
– Staples har förbundit sig att erbjuda bra produkter till marknadens bästa priser. Oavsett om Staples kunder handlar i butik eller på nätet kan de känna sig trygga med att de får tag i det de behöver till de lägsta priserna. Både under julhelgen och efteråt, säger Alison Corcoran, Staples senior vice president för nordamerikanska butiker och marknadsföring på nätet.

Prismatchning med restriktioner

Staples säger dock att man har vissa restriktioner för vilka produkter och priser man kommer att matcha. Erbjudande gäller bland annat inte föremål tillverkade av återförsäljaren, presentkort eller telefonkort och inte heller tekniksupport.

Kedjan kommer inte heller att matcha priser knutna till nyöppningar av butiker, utförsäljningar eller liknande kampanjer. Inte heller de priser som gäller under Black Friday och Cyber Monday.


Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta