iPhone app hjälper dig att shoppa rätt BH-storlek

Brukar du ha problem att hitta rätt BH-storlek. Då kanske ThirdLoves nya app kan vara något för dig. Genom att knäppa ett par bilder med en iPhone får man snabbt hjälp med att hitta och köpa den perfekta BH:n.

ThirdLove är ett nytt klädmärke som skapat sin egen linje av underkläder. Man vill också se till att leverera en lite mer personlig shoppingupplevelse som inte tar mer än 15 minuter. För att lyckas med det har man utvecklat en app som ska hjälpa kunden att hitta och köpa den perfekta BH:n med hjälp av en smartphone.

– Att shoppa behåar är inte bara frustrerande, det är en privat process. Det är inte en social shoppingupplevelse, så det är faktiskt den perfekta kategori för nätet, säger Heidi Zak, medgrundare av ThirdLove.

Annons

Allt som behövs är att ta två bilder på sig själv i spegeln, en framifrån och en från sidan. Man behöver inte vara naken för att appen ska lista ut de exakta måtten och det behöver inte heller vara en direkt bild av brösten. Det ska gå utmärkt att ha på sig en figursydd T-shirt och under det en grundläggande och stödjande behå.

När man använder appen guidas man genom hela processen av en röst, och när man tagit de bilder som behövs räknar appen sedan ut vilken storlek användaren har. Efter det hamnar man på en sida där det är möjligt att välja mellan tre olika BH-stilar och färger.

Bara shoppa via appen

Priserna varierar mellan 45-70 dollar för en BH och 11-35 dollar för trosor. Och även om man för tillfället endast säljer tre olika modeller, i tre olika färger av tidigare nämnda produkter, har man planer på att utöka sitt utbud.

ThirdLove är för tillfället i beta men appen, som bara finns för iPhone, kommer att lanseras offentligt i slutet av september. Och appen är också det enda sättet att handla. Användare kan registrera sig på deras sajt men vill man köpa sig en BH blir det till att plocka fram sin iPhone och ladda ner appen, åtminstone för tillfället.

Nyligen har man även fått in 5,6 miljoner dollar i riskkapital. Pengar som kommer att gå till att bygga upp företagets leveranskedja, skala upp produktutvecklingen och flytta tjänsten till ytterligare plattformar, bland annat Android.

Källa: TechCrunch

Annons