Annons

SmartGuy-koncernen ska växa med nytt koncept

SmartGuy-koncernen ska växa med nytt koncept

2013-03-25 10:00

SmartGuy-koncernen med Sïmon Saneback som Sverige-vd lanserar en ny e-handel, StylePit.se. Den nya nätbutiken kommer först att testas på den svenska marknaden och kommer att erbjuda ett gemensamt koncept för kvinnor, män, barn och sportintresserade.

SmartGuy-koncernen som är känd för sina nätbutiker SmartGuy, SmartGirl, SmartKid och SmartSport är en av Europas största aktörer inom mode på nätet. Nu lanserar man en ny e-handel, StylePit.se där man kommer att erbjuda ett gemensamt koncept för kvinnor, män, barn och sportintresserade.

Det nya konceptet kommer huvudsakligen att fokusera på kläder, skor, accessoarer och skönhetsprodukter från över 800 välkända varumärken.
– Vi har under det senaste året bearbetat varumärket StylePit på våra nya tillväxtmarknader, och har sett att ett gemensamt koncept tilltalar ett nytt segment som vi inte har nått tidigare genom våra segmenterade webbutiker. På StylePit.se tillgodoses alla smaker och behov, säger Sïmon Saneback, Sverige-vd för SmartGuy Group.

Ska bli marknadsledande

De befintliga Smart-webbutikerna ska inte påverkas av den nya lanseringen, utan kommer att fungera parallellt, precis som vanligt. Och enligt Sïmon är det nya konceptet ett stort steg i rätt riktning för att uppnå målsättningen om att bli marknadsledande i Europa.

Under de senaste halvåret har SmartGuy-koncernen haft en tillväxt på över 100 procent i Norden, något som enligt Sïmon, vittnar om att det nya konceptet har stor potential att ta ytterligare marknadsandelar.
– Vi har valt Sverige som pilotland att testa den nya grafiska profilen, av de 20 länderna där vi är verksamma, eftersom vi känner till marknaden mycket väl genom våra Smart-webbutiker - och det är en grogrund för att ta ytterligare marknadsandelar, säger Sïmon Saneback.

TV-reklam och Blocket

För att snabbt nå ut med nyheten om den nya e-handeln har man redan nu börjat rulla TV-reklam på TV3, Kanal 5 och TV6. Förutom det har StylePit även startat ett samarbete med Blocket Shopping. Något som innebär att man kommer att lägga ut omkring 20 000 produkter på köp- och sälj-sajten.
– Som en del av vår strategi för att ta ytterligare marknadsandelar i Sverige har vi valt att exponera vårt sortiment på Blocket Shopping. Samarbetet kommer att hjälpa oss att nå ut till en väldigt bred målgrupp i hela Sverige, säger Sïmon Saneback.

Källa: Press (1, 2)

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Jimmy Öström
2013-03-29 21:01

Tror detta är en helt rätt satsning!

Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Annons
Annons
Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Annons
IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

300 personer påverkas.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta