SmartGuy-koncernen ska växa med nytt koncept

SmartGuy-koncernen med Sïmon Saneback som Sverige-vd lanserar en ny e-handel, StylePit.se. Den nya nätbutiken kommer först att testas på den svenska marknaden och kommer att erbjuda ett gemensamt koncept för kvinnor, män, barn och sportintresserade.

SmartGuy-koncernen som är känd för sina nätbutiker SmartGuy, SmartGirl, SmartKid och SmartSport är en av Europas största aktörer inom mode på nätet. Nu lanserar man en ny e-handel, StylePit.se där man kommer att erbjuda ett gemensamt koncept för kvinnor, män, barn och sportintresserade.

Det nya konceptet kommer huvudsakligen att fokusera på kläder, skor, accessoarer och skönhetsprodukter från över 800 välkända varumärken.

Annons
Annons

– Vi har under det senaste året bearbetat varumärket StylePit på våra nya tillväxtmarknader, och har sett att ett gemensamt koncept tilltalar ett nytt segment som vi inte har nått tidigare genom våra segmenterade webbutiker. På StylePit.se tillgodoses alla smaker och behov, säger Sïmon Saneback, Sverige-vd för SmartGuy Group.

Ska bli marknadsledande

De befintliga Smart-webbutikerna ska inte påverkas av den nya lanseringen, utan kommer att fungera parallellt, precis som vanligt. Och enligt Sïmon är det nya konceptet ett stort steg i rätt riktning för att uppnå målsättningen om att bli marknadsledande i Europa.

Under de senaste halvåret har SmartGuy-koncernen haft en tillväxt på över 100 procent i Norden, något som enligt Sïmon, vittnar om att det nya konceptet har stor potential att ta ytterligare marknadsandelar.

– Vi har valt Sverige som pilotland att testa den nya grafiska profilen, av de 20 länderna där vi är verksamma, eftersom vi känner till marknaden mycket väl genom våra Smart-webbutiker - och det är en grogrund för att ta ytterligare marknadsandelar, säger Sïmon Saneback.

TV-reklam och Blocket

För att snabbt nå ut med nyheten om den nya e-handeln har man redan nu börjat rulla TV-reklam på TV3, Kanal 5 och TV6. Förutom det har StylePit även startat ett samarbete med Blocket Shopping. Något som innebär att man kommer att lägga ut omkring 20 000 produkter på köp- och sälj-sajten.

– Som en del av vår strategi för att ta ytterligare marknadsandelar i Sverige har vi valt att exponera vårt sortiment på Blocket Shopping. Samarbetet kommer att hjälpa oss att nå ut till en väldigt bred målgrupp i hela Sverige, säger Sïmon Saneback.

Källa: Press (1, 2)

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!