B2B och B2C i ett när svensk modesuccé lanserar e-handel

Öppnar ny nätbutik.

Det Göteborgsbaserade modemärket Twist & Tango har sedan starten 1995 vuxit till att ha sju butiker i hemstaden och Stockholm, samt 400 återförsäljare i totalt 20 länder. Sedan förra året har företaget också arbetat på att utveckla den egna e-handeln, och nu har det blivit dags för nylansering av twisttango.com.

- Vår satsning ger oss större möjligheter att bygga och stärka vårt varumärke, vilket känns rätt i tiden och viktigt för Twist & Tangos fortsatta expansion och utveckling, säger Emelie Nilsson, vd på Twist & Tango, i ett pressmeddelande.

Annons

"Känner oss grymt peppade"

Den nya e-handeln, som har tagits fram av plattformsleverantören Jetshop, är tänkt att fungera som en kombination av B2B och B2C. Dessutom ska den ge en bra omnikanalkoppling med företagets butiker.

Inom kort kommer Twist & Tango att införa e-handel via surfplattor i de fysiska butikerna och det ska också bli möjligt att returnera e-handlade varor i butik.

- Vi är stolta över att varumärkets DNA nu tydligt genomsyrar samtliga kanaler och vi ser fram emot att fortsätta utveckla vår digitala satsning. Vi känner oss grymt peppade på framtiden, säger Elin Vilhelmsson, e-handelschef på Twist & Tango.

Annons