En tredjedel extra e-handel när IKEA satsade online

31 procent fler onlineköp under årets första åtta månader.

IKEA i Storbritannien ökade sina onlineköp med en tredjedel under årets första åtta månader. Detta efter att företaget genomfört en omnikanalssatsning och gjort det enklare för kunderna att handla.

Onlinebesöken ökar också

Under samma period ökade online-besöken med sex procent medan besöken i affären endast ökade med tre procent. Tillväxten kom i och med att IKEA satsade på att göra e-handeln mer tillgänglig för kunderna genom att bland annat skapa ett omnikanalskoncept där kunderna kan handla på nätet och sen hämta upp varorna i butik. Man har även skapat fyra nya order- och insamlingsplatser runt om i Storbritannien samt öppnat en ny butik i staden Reading.

Annons

- Som en del i vår ambition att bli en flerkanalåterförsäljare lanserade vi en ​​ny webbplats för att ge en förbättrad onlineupplevelse för våra kunder, säger landschefen för detaljhandeln i IKEA Storbritannien, Gillian Drakeford.

Läs även: Dörren öppnad till IKEA:s första e-handelsbutik.

Annons