Interflora: ”Hoppas kapitalisera extra under Alla hjärtans dag”

"Mer redo i år än någonsin".

I år satsar Interflora, med sin 20-åriga e-handel, på försäljningsrekord under kärlekens dag för tredje året i rad. Blomföretagets strategi för att ta ytterligare marknadsandelar är bland annat förlängda beställningstider för samma-dag-leveranser och en väloptimerad sajt. 

– Det här är kärlekens dag och vår dag. Det är också den dag då allt måste klaffa. Och, det är vi mer redo för i år än någonsin. Vi har vässat sortimentet, förbättrat leveransvillkoren och optimerat sajten för att göra det lätt och lustfyllt att köpa blommor, säger Nina Lindvall, vd på Interflora, i ett pressmeddelande.

Annons
Annons

Interfloras försäljning sker idag i största delen över nätet. Under de senaste åren har aktören satsat på en ny flexibel och skalbar e-handelsplattform, som nu har vidareutvecklats och byggts på med olika moduler och funktioner. Senaste nyheten är en insikts- och personifieringsmodul.

– Det handlar om att aldrig stanna, att alltid vara i rörelse för att ständigt hålla sig i framkant och driva på den digitala transformationen. Köpbeteendet förändras hela tiden och vi måste vara en del av det för att trygga den framtida affären, säger Nina Lindvall och fortsätter:

– Idag står vi på en stabil grund med en stark och växande onlineaffär samtidigt som vi har en stor andel lönsamma butiker i nätverket, som består av totalt 559 stycken. Den tillväxtkraften hoppas vi kunna kapitalisera extra på nu under Alla hjärtans dag.

Alla hjärtans dag är, efter jul, den största kommersiella högtiden för Interflora. 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!