Redaktionella e-handeln Jean Stories i samarbete med Levi´s

Jeansmärket och jeanssajten lanserar exklusiv kollektion som ska säljas i Levi´s webbshop.

Sajten Jean Stories grundades 2013 och innehåller en blandning av e-handel och redaktionellt material i form av intervjuer och blogginlägg. Besökare kan läsa texter om modekunniga kvinnor och deras jeans, och sedan få information om var de kan köpa sig ett eget par av samma modell.

- Jean Stories handlar om allt som har med denim att göra. Vem som har på sig det, varför vi älskar det och hur vi älskar att leva i det varje dag, skriver Jane Bishop, creative director på Jean Stories på sajten.

Annons

Nu har sidan gått in i ett samarbete med det amerikanska jeansmärket Levi's, som enligt tidningen Vogue resulterat i totalt hundra handsydda par jeans i två specialdesignade modeller. Båda modellerna ska säljas via Levi's webbshop till ett pris av 250 dollar styck.

Byxorna har designats av Jane Bishop och Jean Stories medgrundare Florence Kane, och tillverkats för hand i Levi's innovationslabb i San Francisco.

Annons