Amazon lanserar en ny blomstrande avdelning

Nätjätten Amazons e-handel blomstrar. Nu har man lanserat ännu en ny avdelning på sajten där deras amerikanska kunder kan köpa färska snittblommor. Än så länge är dock utbudet och leveransmöjligheter något visset.

Amazon verkar lansera nya specialiserade avdelningar på sin e-handelssajt på löpande band. Senast i augusti öppnade man en ny konstavdelning och före det lanserade man även Entertainment Collectibles Store som är fullproppad med samlarobjekt, samt Amazon Wine med viner från hela USA.

Nu är det dags för nästa satsning, Amazon Curated Flowers Collection. Här säljer e-handelsjätten färska snittblommor till kunder i 48 av landets delstater. Än så länge verkar inte sortimentet vara alltför överdådigt och kunder kan välja mellan sex olika buketter med 15 till 25 rosor eller liljor. Det går även att välja om man vill ha dem med eller utan vas.

Annons

Jobbar med leveranserna

Ett annorlunda drag är att Amazon inte riktigt specificerar när blommorna levereras, så att beställa ett gäng blommor till någons födelsedag känns lite vanskligt. I alla fall än så länge, Amazon säger att man jobbar på en lösning som ska göra det möjligt för kunder att få sina blommor levererade vid en särskild tidpunkt.

Man garanterar dock att blommorna ska vara vid god vigör när de levereras, och för den som vill, är det även möjligt att klämma in ett litet kort med en hälsning i buketten.

Källa: Internet Retailer

Annons