Annons

20-åriga Watt&Veke omfamnar e-handeln med ny sajt Erika Cederberg och Anna Pehrson på Watt&Veke

20-åriga Watt&Veke omfamnar e-handeln med ny sajt

2018-03-16 14:25

"Från och med idag finns vi överallt där våra kunder finns".

Med ambitionen att ge inspiration till alla som är intresserade av “belysning med stil, trend och kvalitet”, lanserar Watt&Veke i dag en ny e-handelsplattform.

Företaget Watt&Veke säljer lampor och andra saker som är relaterade till belysning, och med den nya sajten tycker sig bolaget ha fått ett komplement till sina befintliga försäljningskanaler.

- Vi är stolta över att kunna lansera en digital plattform som verkligen signalerar vad Watt&Veke är och står för och som ger våra slutkunder möjlighet att efterfråga hela vårt utbud på ett enkelt och smidigt sätt. Från och med idag finns vi överallt där våra kunder finns, i alla kanaler, säger Watt&VEKEs försäljningschef Erika Cederberg, i ett pressmeddelande.

"Allt mer av aktiviteten sker digitalt"

Varumärket Watt&Veke har funnits i 20 år, men det är alltså först nu som företaget kommer att sälja via e-handel i egen regi. Den nya sidan uppges innehålla hela företagets sortiment.

Annons
Annons
- De senaste årens trend inom detaljhandeln är att allt mer av aktiviteten sker digitalt samtidigt som många av kunderna också ska kunna köpa produkterna i fysiska butiker. Ett varumärke med en stark position på nätet blir också efterfrågat i butiker, skriver företaget.

Den nya sajten finns i både en svensk och en engelsk version, men till en början har Vatt&Weke riktat in sig på att nå ut med sin e-handel på den svenska marknaden.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta