Annons

20-åriga Watt&Veke omfamnar e-handeln med ny sajt Erika Cederberg och Anna Pehrson på Watt&Veke

20-åriga Watt&Veke omfamnar e-handeln med ny sajt

2018-03-16 14:25

"Från och med idag finns vi överallt där våra kunder finns".

Med ambitionen att ge inspiration till alla som är intresserade av “belysning med stil, trend och kvalitet”, lanserar Watt&Veke i dag en ny e-handelsplattform.

Företaget Watt&Veke säljer lampor och andra saker som är relaterade till belysning, och med den nya sajten tycker sig bolaget ha fått ett komplement till sina befintliga försäljningskanaler.

- Vi är stolta över att kunna lansera en digital plattform som verkligen signalerar vad Watt&Veke är och står för och som ger våra slutkunder möjlighet att efterfråga hela vårt utbud på ett enkelt och smidigt sätt. Från och med idag finns vi överallt där våra kunder finns, i alla kanaler, säger Watt&VEKEs försäljningschef Erika Cederberg, i ett pressmeddelande.

"Allt mer av aktiviteten sker digitalt"

Varumärket Watt&Veke har funnits i 20 år, men det är alltså först nu som företaget kommer att sälja via e-handel i egen regi. Den nya sidan uppges innehålla hela företagets sortiment.

Annons
Annons
- De senaste årens trend inom detaljhandeln är att allt mer av aktiviteten sker digitalt samtidigt som många av kunderna också ska kunna köpa produkterna i fysiska butiker. Ett varumärke med en stark position på nätet blir också efterfrågat i butiker, skriver företaget.

Den nya sajten finns i både en svensk och en engelsk version, men till en början har Vatt&Weke riktat in sig på att nå ut med sin e-handel på den svenska marknaden.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons
Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

20 procent på allt idag.

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Detaljhandlaren nära sitt livs största e-handelsköp.

Annons
Annons
Designtorget intar e-handeln:

Designtorget intar e-handeln: "Vi är väldigt starka i vår nisch"

En självklarhet att finnas där kunderna finns, enligt vd:n Alexandra Wahlqvist.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta