Annons

20-åriga Watt&Veke omfamnar e-handeln med ny sajt Erika Cederberg och Anna Pehrson på Watt&Veke

20-åriga Watt&Veke omfamnar e-handeln med ny sajt

2018-03-16 14:25

"Från och med idag finns vi överallt där våra kunder finns".

Med ambitionen att ge inspiration till alla som är intresserade av “belysning med stil, trend och kvalitet”, lanserar Watt&Veke i dag en ny e-handelsplattform.

Företaget Watt&Veke säljer lampor och andra saker som är relaterade till belysning, och med den nya sajten tycker sig bolaget ha fått ett komplement till sina befintliga försäljningskanaler.

- Vi är stolta över att kunna lansera en digital plattform som verkligen signalerar vad Watt&Veke är och står för och som ger våra slutkunder möjlighet att efterfråga hela vårt utbud på ett enkelt och smidigt sätt. Från och med idag finns vi överallt där våra kunder finns, i alla kanaler, säger Watt&VEKEs försäljningschef Erika Cederberg, i ett pressmeddelande.

"Allt mer av aktiviteten sker digitalt"

Varumärket Watt&Veke har funnits i 20 år, men det är alltså först nu som företaget kommer att sälja via e-handel i egen regi. Den nya sidan uppges innehålla hela företagets sortiment.

Annons
Annons
- De senaste årens trend inom detaljhandeln är att allt mer av aktiviteten sker digitalt samtidigt som många av kunderna också ska kunna köpa produkterna i fysiska butiker. Ett varumärke med en stark position på nätet blir också efterfrågat i butiker, skriver företaget.

Den nya sajten finns i både en svensk och en engelsk version, men till en början har Vatt&Weke riktat in sig på att nå ut med sin e-handel på den svenska marknaden.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta