Aftonbladets rabattkodsajt ska bli störst på marknaden

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med 3 miljoner dagliga läsare och besökare. Nu ska man se till att kapitalisera på trafiken och lanserar en ny rabattkodsajt. Här kommer man att erbjuda rabattkoder och kampanjer på ledande e-handelsplatser.

I våras köpte Aftonbladet upp kändisfrisören Steve Terrys nätbutik. Ett sätt att bredda sitt erbjudande gentemot läsarna och utveckla sina digitala affärer med ett nytt intäktsben enligt tidningen.

Nu fortsätter man på den inslagna vägen och med sajten rabattkoder.aftonbladet.se erbjuder mediehuset nu konsumenter gratis rabattkoder till en lång rad profilerade samarbetspartners.

Annons

Det hela är ett samarbete med CupoNation, en internationell aktör som säkerhetsställer att aktuella rabattkoder från de mest pålitliga nätbutikerna i Sverige finns med i urvalet.

– Det här är ett nytt sätt för oss att kapitalisera på vår trafik och bredda den klassiska annonsaffären, säger Anders Nylander, Director of Sales and Inventory, Schibsted Sverige som äger Aftonbladet.

Handplockar erbjudanden

I takt med att näthandeln ökat har även efterfrågan på rabattkoder och kampanjerbjudanden till olika onlinebutiker vuxit fram. Men som vi läst tidigare gäller det att använda sig av dem på rätt sätt.

Rabattkoderna fungerar precis som de som finns i papperstidningen men är till för konsumenter som handlar på nätet. För Aftonbladets partners är sajten en möjlighet att hitta nya kunder och att öka såväl försäljning som varumärkeskännedom.

– Vi siktar på att bli Sveriges mest besökta samlingssida av rabattkoder genom att erbjuda de mest attraktiva rabattkoderna på marknaden, paketerade i en responsiv sajt anpassad för alla plattformar. Utöver detta kommer vi aktivt att handplocka exklusiva erbjudanden och på så vis höja värdet för våra kunder, säger Jens Mathiasson, Head of Strategy and Sales Development, Aftonbladet.

Källa: Press

Annons