Annons

Babyshops nya sajt ska ta dem närmare miljarden

Babyshops nya sajt ska ta dem närmare miljarden

2013-08-15 12:00

Nätbutiken Babyshop meddelade tidigare i år hur de nu satsar mot att bli ett miljardbolag. Nästa år förväntas de omsätta 100 miljoner och siktet är inställt på länder som Ryssland och Polen, men hela världen skall nås via Babyshop.com.

Babyshop har storslagna mål och har tagit in nytt kapital och ny VD som skall hjälpa e-handeln att nå en miljard i omsättning. Butiken har på senare tid satsat på att accelerera sin tillväxt. I fredags fick vi även se nätbutiken genomgå en relativt stor designförändring. Den nya sidan är modernare och renare i sin design.


Den gamla butiken med färgglad toppmeny

Babyshop har även valt att satsa på video i och med den nya designen. Videosatsningen kallas Babyshop TV och har nu en framstående position på sidan. Vi kontaktade Marcus Tagesson som är en av grundarna till Babyshop för några snabba frågor om den nya sidan.

Vi ser att ni har uppdaterat er design, är det en del i er internationella expansion?

Marcus TagessonDet är framförallt en del av vår expansion och tillväxtplan för att ytterligare positionera oss som den ledande aktören för mode och barnprodukter både i Sverige och internationellt.

Den nya sidan påminner om responsiv design, avskalad och med stora bilder, men det är den inte?

Tydligheten och enkelheten har varit en viktig del i utvecklingsarbetet för den nya sidan. Att den inte är responsiv är ett val vi har tagit med utgångspunkten att "one size fits all" inte alltid är sant. Vi tror på ökat engagemang från våra kunder genom att leverera anpassade lösningar för olika kanaler.

Ni lyfter fram en ny avdelning, Babyshop TV, vill ni berätta lite om denna videosatsning?

Babyshop TV är en del av att fortsätta bygga vårt varumärke och att inspirera kunden till köp. Vi bygger vår affär på en blandning mellan den bästa kundservicen och marknadens bästa utbud och Babyshop TV är en viktig del för att skapa den bästa shoppingupplevelsen.

Har ni testat den nya designen mot den föregående?

Vi har gjort tester och resultaten så här långt har varit mycket positivt både när det gäller ökning i konverteringsgrad, snittbelopp och engagemang.

Är sidan "färdig" eller kommer det ytterligare funktioner framöver?

Detta är bara början och vi kommer kontinuerligt lägga till ytterligare funktionalitet på sajten. Fokus nu i steg två är bättre sök, mer inspirerande innehåll och kundanpassade rekommendationer.

Hur går det med er Rysslandssatsning och att ta över resten av världen?

Vi är ödmjuka inför att ta över resten av världen, vi känner oss dock säkra och går på den långsiktiga planen som är fastsatt.

Den nya designen finner ni på Babyshop.se eller på den internationella portalen Babyshop.com.

 

Relaterade nyheter:
Babyshop tar ny VD ifrån Klarna på väg mot miljarden
Babyshop har siktet inställt på Ryssland och Polen
Babyshop har gått globalt och deras M-handel växer

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Jimmy Öström
2013-08-15 18:13

Babyshop Tagessons! Hurra! Hurra för er!!

Joel
2013-08-16 10:28

1 miljard! Det gäller att sikta mot stjärnorna, så kanske man landar bland molnen iaf :)

Ola
2013-08-16 16:17

Håller med Jimmy, Go Tagessons! Sidan är fantastiskt snygg och video kan ni bara lyckas med i ert segment tror jag..., öppet mål med charmiga barn i huvudrollerna. Jag antar att video ska bli mer integrerat i produktsortimentet efterhand`?

Annons
Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

Annons
Annons
MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta