Bokus.com vinner det hemliga paketet

I slutet på november startade Arne Andersson, e-handelsexpert på Posten, en tävling om vilken e-handlare som hade bäst julskyltning. Det var en idé som växte fram då Lars Svensson, på Gymgrossisten.com, mailade Arne och undrade vad han tyckte om deras julskyltning.

Tävlingen har nu fått en vinnare och de som utsett vinnaren är då givetvis Arne men även Jimi Wikman, Mortfiles, och Mattias Pihlström på Brightstep. Vinnaren blev Bokus.com och motiveringen lyder:

Annons

”Bokus har på ett snyggt och smakfullt sätt integrerat julen på sin webbplats utan att den för den skull tagit över designen helt. Med en enhetlig julskyltning som är både tydlig och subtil har man gjort det enkelt för besökaren att hitta sina julklappar. Den för säsongen inrättade julklappskategorin syns tydligt i navigeringen och minimerar klickandet. Personalens tips i alla tänkbara genrer känns personliga och skapar förtroende för Bokus.”


Bästa e-handelsjulskyltning

Bokus VD, Mattias Fyrenius, blev tydligen jätteglad över utmärkelsen och meddelar att det är ett team på fem personer som satt ihop deras julsatsning. Detta gör det förmodligen lite svårt för mindre e-handlare att konkurrera. Bäst är dock bäst och vi litar på att juryn valt rätt julskyltning.

Nu kommer Bokus att få ta emot det hemliga paket som Arne så lockande presenterar i översta bilden. Ett stort grattis till Bokus för årets bästa e-julskyltning.

 

Källa: e-handelsbloggen

Annons