Brittiska Boohoo tar sig an Zalandos hemmamarknad

Asos konkurrent Boohoo som nyligen börsnoterades i London expanderar nu verksamheten. Förra året gick Boohoo in i Frankrike och i år har de även anpassat sin sida för spanska konsumenter. Nu tar de sig an Zalandos hemmamarknad, Tyskland, med en lokalt anpassad sajt.

Den brittiska nätmodehandlaren Boohoo lanserar idag en tysk sajt som skall följas av en marknadsföringskampanj i landet.

Boohoos internationella försäljning skall redan stå för 35 procent av omsättningen och en expansion till Tyskland lär förmodligen öka denna andel. För räkenskapsåret som slutade i februari omsatte Boohoo 110 miljoner pund, ungefär 1,3 miljarder kronor.

Annons

Steg på börsen

Brittiska Boohoo listades på AIM-börsen i London tidigare i år och bolaget värderas idag till strax över 430 miljoner pund. Aktien har stigit några procent efter nyheten om att de gått in i Tyskland.

Företaget har förutom en tysk sajt även infört stöd för valutorn svenska, danska och norska kronor. Totalt stödjer man nu nio valutor och fyra språk.

 

Källa: Press

Annons