Annons

CDON:s Black Friday avklarad: Stort intresse för Black Friday hos CDON

CDON:s Black Friday avklarad: "Återstår ett fåtal leveranser"

2017-12-05 14:30

Allt gick enligt plan.

För två år sedan tog Black Friday CDON med storm och under veckorna som följde fick företaget finna sig i att inte kunde hålla planerad leveranstakt - och när det hårda försäljningstrycket höll i sig blev så småningom även julleveranserna försenade.

LÄS ÄVEN: CDON backar - klarar inte planerad julleverans

Stort intresse efter livekampanj

I år hade CDON, som vi tidigare har berättat, laddat upp med livesändning som skulle få kunderna att handla lite extra - och av allt att döma är det precis det de har gjort. Företaget vill inte avslöja några beställningssiffror, men meddelar i ett mejl till Ehandel.se att livesändningen “gav stort intresse”, och att Black Friday är en “stor dag inom e-handeln”.

LÄS ÄVEN: 25 000 följer Black Friday hos CDON i realtid

Annons
Annons

Men trots beställningstrycket har CDON enligt egen uppgift det här året inte råkat ut för en leveransrepris från 2015. I fredags, det vill säga en vecka efter Black Friday, hette det på företagets Facebook-sida att 99 procent av alla Black Friday-order hade lämnat CDON:s lager.

- Den procent som ännu ej skickats är på grund av att de är beställningsvaror som ännu inte ankommit till vårt lager. 80 procent av alla beställningar från helgen är skickade och vår lagerpersonal jobbar dygnet runt för att samtliga helgens beställningar ska vara skickade senast måndag 4/12, skrev CDON.

"Merparten har fått sina leveranser"

En del av CDON:s kunder har på samma Facebook-sida bland annat uttryckt sitt missnöje över att deras Black Friday-beställningar i så fall tillhör den sista procenten, men på CDON och Qliro Group är man nöjd med hur leveranserna genomfördes efter det här året.

- Vi är nöjda med hur vi hanterade merparten av volymerna som generades denna dag och dagarna efter. Den absoluta merparten av alla kunder har fått sina leveranser, men ett litet antal av våra kunder har fått vänta något längre än vanligt. Det fåtal som återstår får sina sista leveranser de närmaste dagarna och därmed har alla kunder fått sina leveranser från hela Black Friday-helgen, skriver Qliro Groups presskontakt Niclas Lilja till Ehandel.se.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av <nobr>e-handelsnotering</nobr>

Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av e-handelsnotering

Och växte totalt med över 3 miljarder.

Annons
Annons
Så påverkade VM <nobr>e-handeln</nobr> i Europa

Fotbollsfest? Så påverkade VM e-handeln i Europa

"Hade inte tid att ta fram plånboken".

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 <nobr>e-handlare</nobr>

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 e-handlare

Räknar med att omsätta 15 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nordens största <nobr>e-handlare</nobr> slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Nordens största e-handlare slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Kan säljas till andra e-handlare.

Kraftig fläktbrist - <nobr>e-handlarna</nobr> laddar i hettan

Kraftig fläktbrist - e-handlarna laddar i hettan

"Inköparna tog i som aldrig förr".

Annons
Annons
ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

Nådde målet och tar nu sikte mot 100 miljoner.

ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

Omsätter redan 220 miljoner på den svenska marknaden.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Wakakuu söker:

E-commerce and Marketing Manager

Plantagen söker:

Teamledare som vill bygga upp Nordiska Kundservice

WePack AB söker:

AdWords-expert till snabbt växande internationellt E-handelsföretag i Malmö

Rapunzel of Sweden söker:

Grafisk formgivare med webbkunskaper


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta