Campadre ska nå en miljard med Joakim Dymling

Shoppingklubben beskriver sin nya e-handelschef som "en e-handelsstjärna som ska hjälpa Campadre att spränga miljardvallen".

Campadre, som bildades 2009, är en shoppingklubb på nätet som erbjuder kampanjer på premiumvarumärken inom mode och livsstil. Nu har klubben värvat Joakim Dymling från skönhetssajten Lyko.se. Han ska arbeta som E-Commerce Manager och har ansvar för att hjälpa klubben att fortsätta sin tillväxt.

- Joakim är en av de vassaste personerna i Sverige inom e-handel. Sedan vi jobbade ihop på Dustin har Joakim erfarenhet från bland annat Tretti.se, Haléns, Consortio Fashion Group och Lyko.se. Han kommer som E-commerce Manager att vara avgörande för att fortsätta utveckla Campadre och nå vår målsättning på en miljard kronor till 2020, säger Stefan von Stein, VD för Campadre.

Annons

"Ska titta på nya marknader"

Enligt Campadre är konceptet med shoppingklubbar väletablerat på de större marknaderna i USA, Europa och Asien, där de spelar stor roll för marknadsföring och försäljning. Campadre har under 2015 haft en tillväxt på fyrtio procent, och kommer enligt egen utsago inom kort att passera en omsättning på hundra miljoner kronor.

- Det är ett otroligt spännande tillväxtföretag och med en grund på nästan 1,5 miljoner modemedvetna medlemmar är jag övertygad om att vi kan skruva upp tillväxten ytterligare. Vi kommer att fortsätta cementera vår position som marknadsledare i Norden, men kanske också börja titta på nya marknader, säger Joakim Dymling.

Annons