Annons

Crowdfundingsajt laddar för börsstarten med Sverigeturné Daniel Daboczy, vd på FundedByMe

Crowdfundingsajt laddar för börsstarten med Sverigeturné

2018-08-09 09:07

Delar med sig av företagets resa - på en resa.

I går kunde vi berätta att Scorett är mitt uppe i en sommarturné, som de kommande dagarna tar bolaget till Göteborg. Företaget ville marknadsföra sina produkter på ett nytt sätt, och valde därför att satsa på ett popup-koncept.

LÄS ÄVEN: Omniaktörens popup-turné intar Way Out West

800 delägare kan bli fler

Men det finns fler företag som passar på att dra ut på turné i det fina sommarvädret. Ett av dem är crowdfundingsajten FundedByMe, som nyligen också rekryterade en ny koncern-CFO.

LÄS ÄVEN: Hon ska ta FundedByMe till börsen

Annons
Annons

Tanken är att crowdfundingsajtens roadshow, som de själva kallar den, ska äga rum nu i augusti. Företaget räknar med att göra fem stopp, från Malmö i söder till Sundsvall i norr. Den som tar chansen att träffa FundedByMe får bland annat höra VD:n Daniel Daboczy berätta om företagets resa.

- Vi har alltid varit öppna och bjudit in alla att bli delägare i FundedByMe, och nu har vi mer än 800 stolta och engagerade delägare. Inför en kommande notering vill vi berätta för fler hur de kan bli en del av vår tillväxtresa, säger han i ett pressmeddelande.

"Ingen trodde att det skulle funka"

FundedByMe och andra crowdfundingsajter har på senare tid blivit ett populärt alternativ för till exempel e-handlare som vill samla in pengar till sina företag, och som vi tidigare berättat står nu FundedByMe inför en börsnotering.

I dag är sajten enligt egen utsago uppe i 250 000 användare som tillsammans ska ha investerat över en halv miljard kronor via plattformen. Men vägen till framgång har inte varit spikrak.

- Ingen trodde på oss i början, ingen trodde att det skulle funka i Sverige och ingen trodde att vi grundarna hade rätt förutsättningar för att ta en idé hela vägen till en notering. Men nu verkar det som om det ska ske inom en snart framtid, säger Daniel Daboczy.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lush - både omsättning och resultat sjönk

Lush - både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Annons
Annons
Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons
Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta