Det här är dina kunder rädda för

Ett återkommande problem för e-handlare är att skapa förtroende hos kunden. Igår kunde vi skriva om att endast 77% av svenskarna känner sig trygga när de handlar på nätet. De må vara en historiskt hög siffra men det är fortfarande långt ifrån 100%.

Den amerikanska konsumentsidan Site Jabber har gjort en undersökning för att ta reda på vad folk är oroliga för. De kommer fram till att de fem största orosmomenten för kunderna är:

Annons
  1. Att deras kontokortinformation ska bli stulen
  2. Att det här inte är en "riktig affär"
  3. Att de inte vet hur produkten är i verkligheten
  4. Att de behöver hjälp av en säljare
  5. att du kommer sälja deras personuppgifter
  6. Att de inte kommer kunna spåra paketet
  7. Att de inte kan returnera produkten om de är missnöjda med den.

Mer om Site jabbers undersökning.

Vår nyhet om att 77% känner sig trygga när de handlar på nätet.

Annons