E-handeln ska ge MQ:s norska satsning ny fart

Varumärkeskedjan MQ fortsätter sin digitala satsning med en ny webbshop i Norge. Med hjälp av e-handeln ska man erbjuda sina norska kunder ett betydligt bredare sortiment och en shoppingupplevelse som integrerar butik och webb.

2012 lanserade MQ sin nya e-handel för den svenska marknaden , en viktig pusselbit i klädkedjans multikanalsatsning. Nu fortsätter man sin digitala satsning utanför landets gränser med en norsk webbshop.

– Lanseringen av e-handeln i Norge ger en nytändning till vår satsning i landet. Som varumärkesdestination känns det viktigt att kunna erbjuda en bredd av attraktiva varumärken, fler än vad som får plats i våra fysiska butiker. Med MQ.no gör vi det möjligt, säger MQs vd Christina Ståhl.

Annons

Surfplattor i butik

MQ har idag fyra butiker i Norge och planerar att lansera sin e-handel under tredje veckan i mars. Och vad vi förstår kommer den att innehålla i stort sett samma funktioner och möjligheter som den svenska.

Personalen i de fysiska butikerna kommer även att vara utrustade med surfplattor för att kunna hjälpa kunden att beställa storlekar som tagit slut och erbjuda det bredare utbudet som finns online. Kunden kan sedan välja att få varan till butik eller till sin hemadress.

 

Källa: Press

Annons