E-handelsprofil får mejerijätte att sälja som smör på nätet

Ska "digitalisera och kommersialisera" företagets webbshop.

Det anrika mejeriföretaget Arla, som även driver en egen e-handel, har från och med idag Therese Reuterswärd som ny digital chef. Hon har tidigare haft flertalet ledande e-handelsroller på olika företag. Hon kommer närmast från jobbet som nordisk e-handelschef på Nespresso, men har tidigare även jobbat med det digitala hos företag som Electrolux och Scandic Hotels.

Bloggar om e-handel

På sin fritid åker hon runt och föreläser i Digital Management och utöver det driver hon en blogg om e-handel och digital marknadsföring. Sedan i fjol är hon en av ledamöterna i Svensk Digital Handels styrelse.

Annons

Enligt ett pressmeddelande från Arla hade deras sajt cirka 37 miljoner besökare under 2016.

- Arla.se är en av Sveriges mest trafikerade receptsajter och har vunnit flera priser för bästa webbplats. Jag ser fram emot att vara med och utveckla Arlas digitala plattformar så att de fortsätter addera värde för våra konsumenter och våra mjölkbönder, säger Therese Reuterswärd, Head of Digital på Arla Sverige i pressmeddelandet.

Fokus på digitalisering 

Hennes arbetsuppgift framöver kommer bland annat fokusera på att marknadsföra produkterna på nätet.

- Arla har höga målsättningar för digitalisering och kommersialisering av våra produkter på nätet. Vi är mycket glada att Therese har valt Arla och att hon nu axlar ansvaret för vårt digitala team i Sverige, säger Arlas kommunikationsdirektör Gunnar Gidefeld.

Annons