E-handlare uppfann egen kampanjdag: ”Rejält uppsving”

Hej Taco Tuesday!

Kunder som surfade in på Webhallens sida i tisdags, möttes förstås inte längre av varken Black Friday eller Cyber Monday. Men de möttes istället av en annorlunda överraskning, för e-handlaren hade nämligen lanserat ytterligare en readag. Den fick det lite överraskande namnet Taco Tuesday, och gick på det stora hela ut på att Webhallen skulle sälja tacorelaterade produkter - som knivar och stekpannor - till nedsatta priser.

- Håll i din sombrero, nu kör vi! hälsade företaget på sin Facebooksida.

Annons

Gick kund till mötes

Idén till kampanjdagen, som på Facebook samlade långt över hundra gilla-markeringar, fick Webhallen från kunden Sebastian, som också ärades i ovan nämnda Facebookinlägg. Och uppenbarligen hade kunderna inte hunnit tröttna på alla kampanjer, för taco-försäljningen talade sitt tydliga språk.

- Taco Tuesday gick över alla förväntningar! Hot on the heels av Black Friday i torsdags och Cyber Monday på måndagen såg vi ett rejält uppsving även på tisdagen, meddelar Webhallens marknadschef Anton Nilsson i ett mejl till Ehandel.se.

Brukar ni få kampanjidéer från era kunder?

- Vi stjäl oftast våra idéer, men bara om de är tillräckligt bra. Men Sebastian som kläckte idén fick i alla fall en shout out i kampanjmaterialet, skriver Anton Nilsson, och lägger till en glad smiley.

"Väldigt smidig" Black Friday-helg

Webhallen kan för övrigt konstatera att Black Friday-helgen, som hos företaget förlängdes till att även gälla över Cyber Monday, passerade utan problem.

- Förutom att försäljningen gick bra kände vi oss mycket bättre förberedda i år med kundtjänst, logistik och i butikerna. Kort sagt flöt allting på väldigt smidigt för oss, avslutar Anton Nilsson.

Annons