Annons

E-handlare uppfann egen kampanjdag: Tacofynd på nätet

E-handlare uppfann egen kampanjdag: "Rejält uppsving"

2017-12-01 07:00

Hej Taco Tuesday!

Kunder som surfade in på Webhallens sida i tisdags, möttes förstås inte längre av varken Black Friday eller Cyber Monday. Men de möttes istället av en annorlunda överraskning, för e-handlaren hade nämligen lanserat ytterligare en readag. Den fick det lite överraskande namnet Taco Tuesday, och gick på det stora hela ut på att Webhallen skulle sälja tacorelaterade produkter - som knivar och stekpannor - till nedsatta priser.

- Håll i din sombrero, nu kör vi! hälsade företaget på sin Facebooksida.

Gick kund till mötes

Idén till kampanjdagen, som på Facebook samlade långt över hundra gilla-markeringar, fick Webhallen från kunden Sebastian, som också ärades i ovan nämnda Facebookinlägg. Och uppenbarligen hade kunderna inte hunnit tröttna på alla kampanjer, för taco-försäljningen talade sitt tydliga språk.

- Taco Tuesday gick över alla förväntningar! Hot on the heels av Black Friday i torsdags och Cyber Monday på måndagen såg vi ett rejält uppsving även på tisdagen, meddelar Webhallens marknadschef Anton Nilsson i ett mejl till Ehandel.se.

Brukar ni få kampanjidéer från era kunder?

Annons
Annons
- Vi stjäl oftast våra idéer, men bara om de är tillräckligt bra. Men Sebastian som kläckte idén fick i alla fall en shout out i kampanjmaterialet, skriver Anton Nilsson, och lägger till en glad smiley.

"Väldigt smidig" Black Friday-helg

Webhallen kan för övrigt konstatera att Black Friday-helgen, som hos företaget förlängdes till att även gälla över Cyber Monday, passerade utan problem.

- Förutom att försäljningen gick bra kände vi oss mycket bättre förberedda i år med kundtjänst, logistik och i butikerna. Kort sagt flöt allting på väldigt smidigt för oss, avslutar Anton Nilsson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

"Synd att butikerna hamnar i kläm".

Annons
Annons
Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Allt fortsätter som förr, men vd:n får gå.

Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Annons
Annons
Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta