Annons

E-handlare uppfann egen kampanjdag: Tacofynd på nätet

E-handlare uppfann egen kampanjdag: "Rejält uppsving"

2017-12-01 07:00

Hej Taco Tuesday!

Kunder som surfade in på Webhallens sida i tisdags, möttes förstås inte längre av varken Black Friday eller Cyber Monday. Men de möttes istället av en annorlunda överraskning, för e-handlaren hade nämligen lanserat ytterligare en readag. Den fick det lite överraskande namnet Taco Tuesday, och gick på det stora hela ut på att Webhallen skulle sälja tacorelaterade produkter - som knivar och stekpannor - till nedsatta priser.

- Håll i din sombrero, nu kör vi! hälsade företaget på sin Facebooksida.

Gick kund till mötes

Idén till kampanjdagen, som på Facebook samlade långt över hundra gilla-markeringar, fick Webhallen från kunden Sebastian, som också ärades i ovan nämnda Facebookinlägg. Och uppenbarligen hade kunderna inte hunnit tröttna på alla kampanjer, för taco-försäljningen talade sitt tydliga språk.

- Taco Tuesday gick över alla förväntningar! Hot on the heels av Black Friday i torsdags och Cyber Monday på måndagen såg vi ett rejält uppsving även på tisdagen, meddelar Webhallens marknadschef Anton Nilsson i ett mejl till Ehandel.se.

Brukar ni få kampanjidéer från era kunder?

Annons
Annons
- Vi stjäl oftast våra idéer, men bara om de är tillräckligt bra. Men Sebastian som kläckte idén fick i alla fall en shout out i kampanjmaterialet, skriver Anton Nilsson, och lägger till en glad smiley.

"Väldigt smidig" Black Friday-helg

Webhallen kan för övrigt konstatera att Black Friday-helgen, som hos företaget förlängdes till att även gälla över Cyber Monday, passerade utan problem.

- Förutom att försäljningen gick bra kände vi oss mycket bättre förberedda i år med kundtjänst, logistik och i butikerna. Kort sagt flöt allting på väldigt smidigt för oss, avslutar Anton Nilsson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta