Annons

E-handlare tar sina första steg med fokus på prenumerationer Grundaren Kim Thurow

E-handlare tar sina första steg med fokus på prenumerationer

2019-05-03 15:53

Satsar på bebiskunder.

Babyswopbox.se startades för några veckor sedan av Kim Thurow. Idén, som blev början på något nytt, kom till när hon själv blev mamma. Det var inte lätt att kombinera hållbarhetstänket med en bebis som växer ur sina kläder från vecka till vecka, berättar hon. 

Tradera, Sellpy och Blocket var några av de alternativ som Kim kunde hitta, men det var för bökigt att hålla på att beställa ett plagg i taget. Därför bestämde hon sig för att ta saken i egna händer, och göra något helt nytt. Hon startade en prenumerationstjänst för secondhand-babykläder.

"Ge vidare det man lärt sig"

Babyswopbox skickar en låda med kläder till föräldrar som signar upp, och när barnet vuxit ur kläderna i boxen skickas lådan vidare till nästa kund. Samtidigt skickas en låda med större storlekar hem till de första föräldrarna, och så är tanken att loppet ska fortsätta. 

Men förutom miljöfokuset som hela idén cirkulerar kring, vill Kim även underlätta för nyblivna föräldrar. Detta ska hon göra genom ett babymagasin med egna tips, trix och råd samt en "brev-vana" för dem som prenumerar på boxarna: 

Annons
Annons
- I varje box ska föräldern få lämna en kommentar till nästa person, om vad de har lärt sig under den tiden de har haft boxen. Det blir ändå ungefär en månad per box, och från att en bebis exempelvis är en månad tills att den är två - händer mycket i utvecklingen och föräldrar lär sig många olika saker hela tiden. Så då kan man skriva vad man har lärt sig under den perioden, vad man kan ge vidare, säger Kim Thurow till Ehandel.se.

70 kunder i månaden

Ehandel.se fick chansen till att intervjua Kim Thurow på Emeet i Helsingborg. Nedan finns intervjun med babyswopboxs grundare, samt några tips och insikter från Kim till andra e-handlare som är i början av sin resa.

I intervjun berättar grundaren om att målet för i år är att nå 70 kunder i månaden. Hon tar även upp sin marknadsföringsstrategi där hon fick tänka om lite, och avslöjar vilka kanaler hon kommer att fokusera på. Kim berättar även om att hennes tidigare mål var att anställa sin första medarbetare, men att hon nu har fått nya insikter och hittat ett annat alternativ. 

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Domino´s pizza lanserar ny e-handel

Domino´s pizza lanserar ny e-handel

Restaurangkedja satsar på sin e-handelskarriär.

Annons
Annons
H&M:s e-marknadsplats tar första steget utanför Sverige

H&M:s e-marknadsplats tar första steget utanför Sverige

Ska erövra Europa.

Instagram utmanar Amazon

Instagram utmanar Amazon

Utvecklar e-handel.

Klarna får draghjälp av H&M i USA

Klarna får draghjälp av H&M i USA

Nytt avtal sträcker sig över Atlanten.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Här är varorna som kunderna vill sluta handla offline

Här är varorna som kunderna vill sluta handla offline

E-handeln tar över.

Tiger of Sweden tar tillbaka kontrollen

Tiger of Sweden tar tillbaka kontrollen

Har sagt upp avtalet.

Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta