Annons

E-handlaren och modestjärnan Wakakuu lanserar eget märke

E-handlaren och modestjärnan Wakakuu lanserar eget märke

2019-02-13 13:26

"Vi vet vad våra kunder efterfrågar".

I dag, den trettonde februari, lanserar Wakakuu sitt först egna varumärke, döpt till “Wakakuu Icons”, i den fysiska showroombutiken i Göteborg och i webbshoppen. Det nya märket ska lanseras, enligt aktören, för att komplettera e-modehandlarens sortiment med plagg som kunderna starkt efterfrågar.

- Vi säljer redan de bästa och hetaste varumärkena just nu och ville också ha den bästa basen. Vi bestämde oss för att göra den som “Wakakuu Icons” eftersom vi vet vad våra kunder efterfrågar, säger Maria Tollemark, vd och grundare på Wakakuu, i ett pressmeddelande. 

Ordet "Wakakuu" kommer från Japan och betyder ungdomlighet och nyfikenhet. E-handeln Wakakuu.com grundades hösten 2011. Modeaktören säljer handplockade kläder och accessoarer inom premiumsegmentet och har hittills endast s¨ålt externa varumärken. Bakom Wakakuu står företaget European Service Partner, som Nelly- och NAKD-grundaren Jarno Vanhatapio är delägare i. 

LÄS ÄVEN: Wakakuu krossade 50 miljoner - ska bli ledande i Norden

Annons
Annons

Wakakuu ökade sin omsättning med cirka 16 procent under 2017, vilket motsvarade 54 miljoner kronor. Men samtidigt försämrades resultatet från minus 9,3 till minus 10,4 miljoner kronor. För att få fart på försäljningen registrerade bolaget en nyemission på drygt tio miljoner kronor under förra året. 

- För att verkligen lyckas inom modebranschen och e-handeln tror jag att det är viktigt att veta vad det man egentligen vill nå ut med till kunden och låta en röd tråd genomsyra allt. Man får inte vara rädd att nischa sig och tänka lite okommersiellt, säger Jennifer Ahlberg, inköpare och e-commerce merchandiser på Wakakuu, till Contentor i en tidigare intervju.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta