Annons

E-handlarens fest gav över 200 miljarder i försäljning En JD-anställd packar upp mobiltelefoner

E-handlarens fest gav över 200 miljarder i försäljning

2018-06-26 09:15

Firade med shopping-festival.

I förra veckan kunde vi avslöja att Google investerat 550 miljoner dollar i den kinesiska e-handelsjätten JD.com. Ingen dålig timing från sökjättens del då JD.com nu berättar om siffrorna från sina senaste shoppinghögtid, den så kallade 618 Shopping Festival.

LÄS ÄVEN: Google investerar 5 miljarder i kinesisk e-handelsjätte

Rea-perioden sträcker sig mellan den 1 och den 18 juni och under den tiden ska JD.com ha sålt för varor för 159 miljarder yuan, eller över 210 miljarder kronor. Shopping-festivalen ska vara JD.com:s eget påhitt och den ska fira företagets grundande. Siffrorna står helt enkelt för den 18 juni (18/6), och det är även den dagen då festivalen sägs nå sin topp.

Annons
Annons

135 miljoner på 30 sekunder

Tillväxten jämfört med förra årets 618-festival ska ha legat på 37 procent och den hetaste produktkategorin var mobiltelefoner. Under den 18 juni ska företaget ha sålt mobiltelefoner för 135 miljoner kronor på bara 30 sekunder, i samband med en speciell kampanj.

Festivalen sägs även ha varit en framgångssaga för företagets 27 obemannade distributionscentraler. Företagets dagliga orderhantering ska under perioden ökat med 1 415 procent och 90 procent av alla order ska ha levererats på en dag eller två.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Annons
Grundades 1965 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Just nu: Grundades 1965 - nu lanseras e-handeln

Ny e-handlare tar upp kampen om jättemarknaden.

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Förre vd:n avgår efter 16 år.

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

"Passar bra att jag tar mig an ett nytt uppdrag nu".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

"Krångligt att förstå vad företag förväntar sig".

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

Förändringsarbetet fortsätter.

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

"Viktigt att organisationen är förändringsbenägen".

Annons
Annons
Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Så typiskt Burde.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta