Annons

E-julhandeln krossar alla rekord hos CoolStuff

E-julhandeln krossar alla rekord hos CoolStuff

2014-12-15 12:00

Som vi skrev i fredagens nyhetsbrev står vi nu i epicentrum av e-julhandeln. Det exploderar rent ut sagt hos många nätbutiker. En e-handlare som verkar känna av julbävningens fulla kraft är CoolStuff som idag närmar sig ännu ett nytt rekord.

Patrik Weiland är kundtjänstansvarig och sociala medier-guru hos nätbutiken CoolStuff och har de senaste dagarna twittrat ut diverse fantastiska siffror gällande försäljningen och julhandeln.

Vi kontaktade Kajsa Knapp, medgrundare och ägare av CoolStuff, och Patrik Weiland nu på morgonen för att höra hur stämningen är på lagret denna måndag som ser ut att gå mot nytt rekord.

– Vi säljer som aldrig förr. Hittills är vårt all time high, i vår 10-åriga historia, fortfarande Black Friday. Då hade vi en order var 10:e sekund det dygnet! Läste någon tweet om att Sveriges största e-handlare CDON hade 1 order varje sekund, så det är alltså inte så illa pinkat från vår sida i så fall, meddelar Kajsa Knapp.

Patrik Weiland meddelar samtidigt att det skickas runt 300 pallar idag och veckan som gått har det skickats 120 380 artiklar med en vikt på 67 524 kilo. Men det är inte bara lagret som går varmt utan även kundtjänsten ska hålla låda dagen lång.

– Ur kundtjänstperspektiv kan jag säga att vi svarar på cirka 300 mail om dagen. Snittsvarstiden ligger på 4 timmar och 33,1 procent har svar inom 1 timme, säger Patrik som verkar ha läget under kontroll en dag som denna.

Lutar åt rekord igen

Både Kajsa och Patrik tror att CoolStuff går mot ett nytt rekord idag och därmed slår all time high ifrån Black Friday. Oavsett rekord eller ej så jobbas det mycket hårt på lagret hos CoolStuff i Malmö. De kör nu tvåskift och har runt 90 personer på lagret under ett dygn.

– Julhandeln (nov och dec), har vi ökat 26 procent jämfört med 2013. Jippi! Det är högre ökning än vanligt. Jag tror att en del beror på att vi det senaste året har flera saker som har förbättrats avsevärt i företaget. Bland annat ökning av sortiment och produktfoto och videos, säger Kajsa Knapp.

CoolStuff har även genomfört en stor redesign med en responsiv nätbutik som resultat. Ungefär hälften av besökarna ska just nu komma in via mobila enheter och då skadar det förstås inte med en anpassad sida. Kajsa meddelar att konverteringen fortfarande inte är som på desktop och tablet när det kommer till mobilen men att den ökar hela tiden.

Vi önskar Kajsa och Patrik fortsatt lycka till och nedan bjuder de på några bilder direkt ifrån lagret. Tyvärr ser man bara paket överallt men det är precis som det ska vara under julhandeln.

Paket och pallar överallt

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Joel
2014-12-15 18:39

Har Posten inga paketbehållare/brevbehållare (plåtvagnar med hjul) i Skåleland, eller varför alla dessa gigantiska kartonger på pallar? :)

Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Annons
Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

"Kommer att bli den nya standarden".

EU-kommissionen bekräftar:

EU-kommissionen bekräftar: "Amazon ska granskas"

Frias samtidigt i Tyskland.

År 1: Från 0 till 4000 kunder

År 1: Från 0 till 4000 kunder

I mer än 60 länder världen över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner:

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner: "Superstolta"

"Redo att ta bolaget till nästa nivå".

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Ökning med två procent.

Odd Mollys nya strategi ger resultat:

Odd Mollys nya strategi ger resultat: "Ser tydliga bevis"

Tog in 25 miljoner kronor, planerar att spara 75 miljoner.

Annons
Annons
Twilfit tar ny <nobr>e-handelschef</nobr> från Rapunzel of Sweden

Twilfit tar ny e-handelschef från Rapunzel of Sweden

"Kommer tillföra mycket med sin erfarenhet och kompetens".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta