Annons

Effekten av TV-reklam håller i sig enligt Fyndiq

Effekten av TV-reklam håller i sig enligt Fyndiq

2012-09-14 08:57

Fyndvaruhuset på nätet har tidigare synts och hörts i TV och radio. Nu lanserar de dock en större reklamkampanj med en egenproducerad reklamfilm. Detta säger de ska lägga hela grunden för indrivandet av trafiken till Fyndiq.

Marknadsplatsen Fyndiq som nyligen drog in 20 miljoner i nytt kapital meddelar att de går ut i en större TV-kampanj, med hjälp av PR-bolaget Tre Kronor.

- Med en en bra offline närvaro ser vi att vi kan effektivt fånga upp besökare via våra marknadsföringskanaler online. Detta var något som vi såg tydligt i höstas när vi körde vår förra reklamfilm och det som var intressant där var att effekten höll i sig mycket längre än väntat. Vi tänkte att den skulle hålla i sig någon månad men den höll i sig i ett halvår ungefär, säger Fredrik Norberg, marknadschef på Fyndiq.

TV-reklam visade sig alltså vara mycket effektivt för Fyndiq. Merförsäljningskanalen som tidigare använt sig av TV och Radio lanserar nu en "vanlig" reklamfilm:

- I höstas använde vi framgångsrikt en jingel som användes både i radio och TV vilket förstärkte känslan av att Fyndiq fanns överallt. Den TV-reklam som var då var s.k programsponsring som är de små snuttarna som kommer inför och efter ett reklamavbrott. Denna gång har vi valt att istället köra på "vanliga" reklamfilmer vilket kommer i reklamblocken och filmen kommer att sändas i en längre version på 30 sekunder och en kortare på 10 sekunder, berättar Fredrik.

Deras nya reklamfilm skall visas på TV 3, 6 & 8 fram till mitten av december. Ni finner filmen här nedanför. Det ska bli intressant att se om denna vanliga reklam ger bättre effekt än de spottar Fyndiq haft tidigare, något vi hoppas kunna återkomma till. TV-reklam som marknadsföring för e-handlare har även diskuterats i vårt forum.

Källa: Dagens Media, Press

Relaterade nyheter:
Sportamore levererar reklamfilm på rekordtid

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Jollyroom får 3 miljoner kronor i böter

Jollyroom får 3 miljoner kronor i böter

Bröt mot förbudet.

Annons
Annons
Akademibokhandeln tappade 5,6 miljoner kronor

Akademibokhandeln tappade 5,6 miljoner kronor

Förskjutning från butikshandel till nätbokhandel.

Lexingtons e-handel står för 19 procent av omsättningen

Lexingtons e-handel står för 19 procent av omsättningen

"Mer resurser till digitala medier och influencers".

E-handlare öppnar veganbutik:

E-handlare öppnar veganbutik: "Efterfrågan ökar hela tiden"

Står redo med 200 produkter.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

Starkt fjärde kvartal gjorde susen.

Kungsängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

Kungsängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

"Service och digitalisering viktiga delar".

Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Två räckte inte.

Annons
Annons
Löwengrips nya <nobr>e-handel</nobr> är live

Just nu: Löwengrips nya e-handel är live

Premiär för Hermine Hold.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Konfidentiellt söker:

Head of E-commerce

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta