Annons

Ehandel.se satsar på B2B-handel med populärt event

Ehandel.se satsar på B2B-handel med populärt event

2019-01-25 13:44

Vårt första B2B Online.

Diskussionen kring försäljning till konsumenter täcker vi mycket väl med Ehandel.se:s event Emeet, Gmeet och NXT. Nu ska vi dock för första gången köra ett renodlat B2B-event, B2B Online, som Ehandel.se har tagit över av e-handelsleverantören Avensia. 

Konferensen är alltså inte en nykomling på marknaden, utan startades redan 2015, och lockade senast över 250 deltagare. Hittills har tre stycken framgångsrika B2B Online gått av stapeln. Det senaste var 2017 på Hotel Globe i Stockholm. Nu gör alltså eventet comeback på Operaterrassen den 21 mars, men den här gången lett av Ehandel.se.

- Det känns riktigt kul att få äran att driva B2B Online vidare efter Avensia. Det är också roligt att vi nu kan erbjuda våra läsare ett event inom B2B. Ett område som är mycket aktuellt, säger Sanna Thurdin, eventchef på Ehandel.se.

På B2BOnline.se kan man nu införskaffa en biljett och även kolla in agendan för dagen och de talare som kommer att medverka. Det kommer förstås att handla om ämnen som bland annat logistik och betalningar inom B2B-branschen.

Annons
Annons

"Väl genomarbetad agenda"

Vår egen chefredaktör, Johanna Allhorn, ska även bjuda på trender och framtidsspaningar på området. Vi får också presentationer från e-handelsprofiler som Peter Borgman och Jonas Ogvall.

- Vår agenda är väl genomarbetad inför den 21 mars och det känns som att vi täckt in det mesta som just nu känns relevant inom B2B, säger Sanna Thurdin.

Vår nya vd, Johan Svensson, säger sig också vara mycket laddad inför detta nya inslag hos eventavdelningen.

- Det känns väldigt roligt att vi får möjlighet att samlas kring ett tydligt B2B-fokus. Jag ser fram mot inspirerande föreläsningar och samtal som kan ge relevanta kompassriktningar för svenska e-handlare, säger Johan Svensson.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta