Annons

Ehandel.se satsar på B2B-handel med populärt event

Ehandel.se satsar på B2B-handel med populärt event

2019-01-25 13:44

Vårt första B2B Online.

Diskussionen kring försäljning till konsumenter täcker vi mycket väl med Ehandel.se:s event Emeet, Gmeet och NXT. Nu ska vi dock för första gången köra ett renodlat B2B-event, B2B Online, som Ehandel.se har tagit över av e-handelsleverantören Avensia. 

Konferensen är alltså inte en nykomling på marknaden, utan startades redan 2015, och lockade senast över 250 deltagare. Hittills har tre stycken framgångsrika B2B Online gått av stapeln. Det senaste var 2017 på Hotel Globe i Stockholm. Nu gör alltså eventet comeback på Operaterrassen den 21 mars, men den här gången lett av Ehandel.se.

- Det känns riktigt kul att få äran att driva B2B Online vidare efter Avensia. Det är också roligt att vi nu kan erbjuda våra läsare ett event inom B2B. Ett område som är mycket aktuellt, säger Sanna Thurdin, eventchef på Ehandel.se.

På B2BOnline.se kan man nu införskaffa en biljett och även kolla in agendan för dagen och de talare som kommer att medverka. Det kommer förstås att handla om ämnen som bland annat logistik och betalningar inom B2B-branschen.

Annons
Annons

"Väl genomarbetad agenda"

Vår egen chefredaktör, Johanna Allhorn, ska även bjuda på trender och framtidsspaningar på området. Vi får också presentationer från e-handelsprofiler som Peter Borgman och Jonas Ogvall.

- Vår agenda är väl genomarbetad inför den 21 mars och det känns som att vi täckt in det mesta som just nu känns relevant inom B2B, säger Sanna Thurdin.

Vår nya vd, Johan Svensson, säger sig också vara mycket laddad inför detta nya inslag hos eventavdelningen.

- Det känns väldigt roligt att vi får möjlighet att samlas kring ett tydligt B2B-fokus. Jag ser fram mot inspirerande föreläsningar och samtal som kan ge relevanta kompassriktningar för svenska e-handlare, säger Johan Svensson.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta