Elgigantens E-handel ökade med 53 procent

I slutet av förra veckan offentliggjorde Dixons Retail sitt resultat för maj 2012 till maj 2013. En av stjärnorna i koncernen ska vara Elgiganten som ökar sin försäljning med 12 procent, från 7 till 7,8 miljarder kronor.

Bakom de positiva siffrorna, på en annars sviktande marknad, står bland annat en mycket stark e-handel. Vi har tidigare skrivit om hur Elgiganten satsar stort på e-handeln och bygger nytt lager för nätverksamheten.

Annons

- Jag skulle vilja påstå att kundernas möjlighet att nå oss via flera kanaler är vår absoluta styrka och det tycker jag också vi får bekräftat i våra siffror. Tillgänglighet och flexibilitet är viktigt för kunderna och då är det också viktigt för oss, säger någon på Elgiganten.

E-handeln ska ha växt med 53 procent det senaste året och enligt tidigare rapporter sägs näthandeln stå för 17 procent av all försäljning hos elektronikkedjan. En siffra som Elgiganten tror kan växa till 30 procent inom tre år.

Elgiganten rapporterar att de idag är lönsamma men det exakta resultatet får vi vänta på tills i november.

 

Källa: Press

Annons