Glamma.se slog magisk gräns på 1 000 order på en dag

"Drog över den med råge".

Under oktober månad hade Glamma.se med 3 500 order sin bästa månad hittills, och kort därefter kunde vi meddela att skönhetssajten just nu taktar 10 miljoner kronor i årsomsättning.

LÄS ÄVEN: Glamma.se ökade med 330 procent - taktar 10 miljoner

Annons

Intäktsökning på 453 procent

Men när oktober var över hade det roliga bara börjat. Nu står det nämligen klart att Black Friday innebar en intäktsökning på 453 procent för Glammas del. Det innebär att företaget utan problem både nådde och passerade målet på 300 procents ökning som hade satts upp i förväg.

- En sån här dag är man så stolt över det team vi har. De har jobbat hårt med att se till att vi fångar upp vartenda köp vi kan och det gav utdelning skriver Amir Mofidi, vd på Glamma, i ett mejl till Ehandel.se.

Amir Mofidi vill inte kommentera hur mycket Glamma sålde för under Black Friday, eller hur många besökare sajten hade under köpfesten. Det står dock klart att antalet order under dagen slog alla tidigare rekord hos företaget.

- Vi har länge haft 1000 order som en magisk gräns och nu drog vi äntligen över den med råge, konstaterar han.

Julsatsar på TV-reklam

Precis som för många andra e-handlare innebär Black Friday startskottet för julhandeln hos Glamma. Företaget har i år laddat upp med TV-reklam för att ta försäljningen till nya nivåer.

- Som en uppstickare i skönhetsbranschen har vi hela tiden höga mål och siktar på att växa snabbare än branschen och det visar vi att vi kan. Nu satsar vi ytterligare på marknadsföring för att öka tillväxttakten, avslutar Amir Mofidi.

Annons