Annons

Grillsatsning gav Bagaren och Kocken en ökning på 255% Grillsatsningen bar frukt

Grillsatsning gav Bagaren och Kocken en ökning på 255%

2017-06-19 08:55

Nya grillvänliga lagershoppen blev en succé.

För en dryg månad sedan kunde vi berätta att e-handelsföretaget Bagaren och Kocken skulle öppna en “grillvänlig lagershop”, där de skulle sälja produkter inom sin nya storsatsning - grill.

Ny topp i försäljningen

Nu visar det sig att den satsningen har gett ett rejält klirr i kassan. Tidigare hade företaget sin topp under fjärde kvartalet, men med den nya satsningen på grillprodukter ytterligare en försäljningstopp skapats, denna gång under våren.

Och försäljningen av just grillprodukter har skjutit i höjden rejält med den nya lagershoppen. Med hela 255 procent har produktkategorin ökat sedan i fjol.

Annons
Annons

"Det är fantastiskt kul"

En av företagets nyaste rekryteringar heter Zlatan Rahic och jobbade tidigare på NetOnNet. Han är nu chef för Bagaren och Kockens nya grillavdelning och är nöjd med nysatsningen.

- Det känns fantastiskt kul att få arbeta i ett team med fullt fokus på sortiment och kund. Vi ser tydligt att vi inte bara säljer de mindre mest prispressade kolgrillarna utan har en kund som efterfrågar high end-grillar och som har höga krav på kvalitet i både sortiment och eftermarknad, säger han i ett pressmeddelande.

Siktar på 200 miljoner

Bagaren och Kocken uppger i ett mejl till Ehandel.se att de inte vill kommentera försäljningssiffrorna i detalj, men att de har ett övergripande mål. 

- Vi vill av konkurrensskäl inte lämna ut vad vi omsätter i specifika kategorier. Vi kan dock nämna att vi totalt siktar på att omsätta ca 200 miljoner under 2017, skriver Ulf Kihlberg på Bagaren och Kocken.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Succé för Indiskas tjejkväll:

Succé för Indiskas tjejkväll: "Vi fick massor av input"

Åt indiska wraps och shoppade loss i mobilen.

Annons
Annons
Efter comebacken - nu frontar han e-handlarens turné

Efter comebacken - nu frontar han e-handlarens turné

Det rullar på för Méndez.

Facebook och Instagram utslagna - i hela världen

Twitter svämmades över av panikslagna inlägg.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Wish till de svenska kunderna:

Wish till de svenska kunderna: "Du får pengarna tillbaka"

Lovar att göra "allt de kan".

3

Grundade e-handelns kylpåse - nu lämnar han bolaget

Lämnar över till personer som kan bygga vidare.

Intersport <nobr>e-handelssatsar</nobr> med Vanhatapio i styrelsen

Intersport e-handelssatsar med Vanhatapio i styrelsen

E-handelsprofilen får nytt uppdrag.

Annons
Annons
Så vill svenskarna ha nätbutikens kundtjänst

Så vill svenskarna ha nätbutikens kundtjänst

Många struntar i Facebook.

1
Köpfesten är över - här är nätbutikernas stora reavinnare

Köpfesten är över - här är nätbutikernas stora reavinnare

Branscherna som gjorde störst succé i havet av sänkta priser.

Interfloras galna säljfest: "Nådde målet med råge"

E-handelsökade med 21 procent från förra året.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Desenio söker:

E-Commerce Manager

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta