Annons

Grillsatsning gav Bagaren och Kocken en ökning på 255% Grillsatsningen bar frukt

Grillsatsning gav Bagaren och Kocken en ökning på 255%

2017-06-19 08:55

Nya grillvänliga lagershoppen blev en succé.

För en dryg månad sedan kunde vi berätta att e-handelsföretaget Bagaren och Kocken skulle öppna en “grillvänlig lagershop”, där de skulle sälja produkter inom sin nya storsatsning - grill.

Ny topp i försäljningen

Nu visar det sig att den satsningen har gett ett rejält klirr i kassan. Tidigare hade företaget sin topp under fjärde kvartalet, men med den nya satsningen på grillprodukter ytterligare en försäljningstopp skapats, denna gång under våren.

Och försäljningen av just grillprodukter har skjutit i höjden rejält med den nya lagershoppen. Med hela 255 procent har produktkategorin ökat sedan i fjol.

Annons
Annons

"Det är fantastiskt kul"

En av företagets nyaste rekryteringar heter Zlatan Rahic och jobbade tidigare på NetOnNet. Han är nu chef för Bagaren och Kockens nya grillavdelning och är nöjd med nysatsningen.

- Det känns fantastiskt kul att få arbeta i ett team med fullt fokus på sortiment och kund. Vi ser tydligt att vi inte bara säljer de mindre mest prispressade kolgrillarna utan har en kund som efterfrågar high end-grillar och som har höga krav på kvalitet i både sortiment och eftermarknad, säger han i ett pressmeddelande.

Siktar på 200 miljoner

Bagaren och Kocken uppger i ett mejl till Ehandel.se att de inte vill kommentera försäljningssiffrorna i detalj, men att de har ett övergripande mål. 

- Vi vill av konkurrensskäl inte lämna ut vad vi omsätter i specifika kategorier. Vi kan dock nämna att vi totalt siktar på att omsätta ca 200 miljoner under 2017, skriver Ulf Kihlberg på Bagaren och Kocken.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons
Björn Borg ökar - men <nobr>e-handeln</nobr> backar med 20%

Björn Borg ökar - men e-handeln backar med 20%

Slutade köpa trafik och såg e-handelsförsäljningen sjunka.

Del 2: "Vårt negativa resultat är en del av vår strategi"

Fyndiq svarar på kritiken från handlarna.

Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

30 elever har antagits till terminsstarten.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ingen inbromsning i sikte för den kinesiska e-handelsjätten.

Cirkulerande barnkläder får in tre miljoner

Cirkulerande barnkläder får in tre miljoner

Bildar nytt team med Wellstreet och lanserar ny plattform.

Johan Lindberg tillbaka som VD för Billmate

Johan Lindberg tillbaka som VD för Billmate

Mattias Hultberg slutade efter drygt ett år - nu gör den förre VD:n comeback.

Annons
Annons
Ny marknadsplats siktar på att bli Danmarks svar på Etsy

Ny marknadsplats siktar på att bli Danmarks svar på Etsy

Ska göra det enklare för kreativa danskar att sälja sina varor på nätet.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem