Annons

Grillsatsning gav Bagaren och Kocken en ökning på 255% Grillsatsningen bar frukt

Grillsatsning gav Bagaren och Kocken en ökning på 255%

2017-06-19 08:55

Nya grillvänliga lagershoppen blev en succé.

För en dryg månad sedan kunde vi berätta att e-handelsföretaget Bagaren och Kocken skulle öppna en “grillvänlig lagershop”, där de skulle sälja produkter inom sin nya storsatsning - grill.

Ny topp i försäljningen

Nu visar det sig att den satsningen har gett ett rejält klirr i kassan. Tidigare hade företaget sin topp under fjärde kvartalet, men med den nya satsningen på grillprodukter ytterligare en försäljningstopp skapats, denna gång under våren.

Och försäljningen av just grillprodukter har skjutit i höjden rejält med den nya lagershoppen. Med hela 255 procent har produktkategorin ökat sedan i fjol.

Annons
Annons

"Det är fantastiskt kul"

En av företagets nyaste rekryteringar heter Zlatan Rahic och jobbade tidigare på NetOnNet. Han är nu chef för Bagaren och Kockens nya grillavdelning och är nöjd med nysatsningen.

- Det känns fantastiskt kul att få arbeta i ett team med fullt fokus på sortiment och kund. Vi ser tydligt att vi inte bara säljer de mindre mest prispressade kolgrillarna utan har en kund som efterfrågar high end-grillar och som har höga krav på kvalitet i både sortiment och eftermarknad, säger han i ett pressmeddelande.

Siktar på 200 miljoner

Bagaren och Kocken uppger i ett mejl till Ehandel.se att de inte vill kommentera försäljningssiffrorna i detalj, men att de har ett övergripande mål. 

- Vi vill av konkurrensskäl inte lämna ut vad vi omsätter i specifika kategorier. Vi kan dock nämna att vi totalt siktar på att omsätta ca 200 miljoner under 2017, skriver Ulf Kihlberg på Bagaren och Kocken.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Laddare från Wish granskade:

Laddare från Wish granskade: "Samtliga farliga att använda"

"Klarade inte ens baskraven för säkerhet".

Annons
Annons
Amerikansk skönhetsfavorit tar sin <nobr>e-handel</nobr> till Sverige

Amerikansk skönhetsfavorit tar sin e-handel till Sverige

Hajpat märke till den svenska marknaden.

Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Passar på före sommarrean.

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons
Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta