Annons

Hanna och Amanda gör om sin e-handel - lanseras på nytt Amanda Schulman och Hanna Widell

Hanna och Amanda gör om sin e-handel - lanseras på nytt

2018-09-13 15:45

Tillbaka efter tekniskt haveri.

Vi har tidigare berättat om kändissystrarna Amanda Schulman och Hanna Widell, som bland mycket annat även gett sig in i e-handelsbranschen. Deras eget klädmärke, Daisy Grace, namngav från början e-handeln, men domännamnet ändrades sedermera till Hannaamanda.com.

LÄS ÄVEN: Kändissystrarnas e-handel byter namn - märket blir kvar

Nu är det dags för ännu ett skifte. Domännamnet är fortfarande detsamma, men nu nylanseras något som man kallar för "The Routine". Den ska enligt Perfect Day Media, som systrarnas produktionsbolag heter, vara "Skandinaviens första innehållsdrivna e-handel".

Första versionen stängdes

The Routine sägs vara ett magasin, men som även säljer mode- och skönhetsprodukter och ska ha lanserats första gången redan hösten 2017, men fått läggas ner på grund av tekniska problem. De senaste sex månaderna ska ett team kring projektet dock ha arbetat intensivt med att bland annat skapa “inspirerande innehåll”.

Annons
Annons
- På The Routine hittar man allt från skönhetsartiklar och djupgående intervjuer till rörliga tutorials och podcasts. Ambitionen är att vara målgruppens guide i livsstilssdjungeln. Inom kort kommer även bloggar från stora namn inom livsstilssegmentet att publiceras på plattformen. The Routine är ett nyhetsdrivet magasin som uppdateras dagligen med aktuellt, nytänkande och inspirerande innehåll, säger Amanda Schulman, CCO på Perfect Day-koncernen.

Passerade fjolårets försäljning i juni

Samtidigt ska Hannaamanda.com ha ökat sin försäljning i år och passerat fjolårets försäljningssiffror redan i juni. Systrarna tror nu att framtiden tillhör e-handeln.

- Framtiden inom näthandeln är som bekant ljus, men präglas av hög konkurrens och såväl teknisk som logistisk kapprustning. Det som är unikt för oss är att vi har knäckt koden mellan e-handel och innehåll, säger Hannah Widell CEO på Perfect Day-koncernen.  

The Routines redaktion leds av Emma Unckel, tidigare skönhetsredaktör på ELLE, och drivs tillsammans med Bea Hellman som är art director, och Karolina Lindqvist som är redaktör.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta