Harald Nyborg satsar på B2B med separat sajt

Den danska varuhuskedjan lanserar separat e-handel för sina företagskunder.

Danska Harald Nyborg grundades 1904 och har idag 45 butiker, varav 13 i Sverige. Under 2013 lanserade varuhuskedjan sin första e-handel riktad mot konsumenter, då det är huvudmålgruppen för Harald Nyborg, men antalet B2B-kunder har blivit allt fler.

Enligt Andree Reutergard, e-handelschef på Harald Nyborg, har man sett en allt större efterfrågan från företagskunder och därför har man nu valt att lansera en separat sida för B2B.

Annons
Annons

Vill fånga upp företagskunder

Harald Nyborg har helt enkelt valt att dela upp sin e-handel i två, med en sajt optimerad för B2C och en annan för B2B. Den nya företagssidan får företagspaket, priser exklusive moms samt en kassa som är optimerad för företag där fakturabetalning var en viktig del.

Vi har sett att allt fler e-handlare efterfrågar betallösningar som stöder B2B-försäljning och Payson lanserade nyligen sin nya kassa som ett svar på det. Harald Nyborgs val av betalpartner föll dock på Billmate.

– Harald Nyborg var i behov av en betalleverantör som kunde erbjuda flexibilitet och genom samarbetet med Billmate får vi nu möjlighet att fånga upp fler företagskunder som vill handla av oss, säger Andree Reutergard.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!