Annons

Hästbutik sadlar om och satsar på ny nätbutik

Hästbutik sadlar om och satsar på ny nätbutik

2013-09-17 08:17

Hööks hästsport har fysiska butiker runt om i hela Norden men på senare tid har e-handeln blivit en allt mer betydelsefull kanal. En våg man vill rida vidare på och därför har man nu börjat arbetet med att ta fram en ny nätbutik som ska hjälpa dem slå sina konkurrenter med hästlängder.

1931 startade det sadelmakeri som idag är Hööks hästsport och en av Nordens största aktörer för ryttare, häst och hund. Företaget som omsätter cirka 300 miljoner kronor har sitt huvudkontor i Borås, och förutom butiker över hela Norden, säljer man även produkter via postorderförsäljning och sin e-handel.

I dag har e-handeln blivit en av deras viktigaste kanaler för att nå sina kunder och på senare tid har det växt fram ett behov av en mer modern plattform.

– Vi har ett arv av kunskap, produktutveckling och serviceanda vars ursprung ligger nästan 80 år tillbaka i tiden. Genom att finnas till hands för våra kunder 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, gör vi allt för att tillmötesgå de höga krav som ställs på oss, säger Joachim Höök, vd för Hööks hästsport.

Därför har man nu i samarbete med Star Republic, börjat arbetet med att ta fram en ny e-handel med EPiServer Commerce som plattform för morgondagens e-handel.

– Star Republic som leverantör och EPiServer Commerce som plattform ger oss det vi behöver i dag samtidigt som det ger oss möjlighet att växa med tiden. Vi har väldigt stora ambitioner och förväntningar av vår satsning på en ny digital plattform där e-handeln och våra 38 fysiska butiker kommer samverka med våra många och trogna kunder, säger Joachim Höök.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta