Annons

Hon blir ny marknadschef hos Matsmart:

Hon blir ny marknadschef hos Matsmart: "Har imponerats"

2018-11-07 11:01

Mer matsvinn och nya marknader.

Efter 13 år med ledande roller inom olika detaljhandelsföretag, har det blivit dags för Sofia Syrén att ta nästa steg i karriären. Nu lämnar hon jobbet som försäljningsdirektör hos Unilever för att istället bli marknadschef - eller CMO - hos Matsmart.

- Det känns fantastiskt kul att få vara med på Matsmarts resa och bidra med de kunskaper som jag samlat på mig om konsumentvaror och handel under åren, säger Sofia Syrén i ett pressmeddelande.
- Jag har imponerats av Matsmarts utveckling och det känns som ett privilegium att få bidra med mina kunskaper till den unika affärsidén.

"Har de egenskaper vi letat efter" 

Matsmarts vd Karl Andersson menar att Sofia Syrén är precis den Matsmart behöver, inte minst eftersom hon har erfarenhet av både marknad och försäljning.

- Sofia har de egenskaper som vi letat efter. Hon kan branschen och genom hennes kontaktnät kan vi fördjupa samarbetet med våra befintliga leverantörer men också öppna dörrar till nya, säger han i en kommentar.

Ska utveckla samarbeten med leverantörer

Matsmarts nya CMO kommer att få ansvar för hela företagets marknadsföring. En av hennes arbetsuppgifter blir att bygga vidare på bolagets affärsmodell när Matsmart tar steget in på nya marknader.

Annons
Annons
– Jag ska hitta rätt position för Matsmart för att på ett så effektivt sätt som möjligt marknadsföra bolaget till både befintliga och nya kunder. Dessutom vill jag utveckla våra samarbeten med leverantörerna för att hjälpa dem ytterligare att ta tillvara på det matsvinn som förekommer och se till att det kommer våra kunder till nytta, avslutar Sofia Syrén.

Sofia Syrén har tillträtt sin nya tjänst.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta