Annons

Hon blir ny marknadschef hos Matsmart:

Hon blir ny marknadschef hos Matsmart: "Har imponerats"

2018-11-07 11:01

Mer matsvinn och nya marknader.

Efter 13 år med ledande roller inom olika detaljhandelsföretag, har det blivit dags för Sofia Syrén att ta nästa steg i karriären. Nu lämnar hon jobbet som försäljningsdirektör hos Unilever för att istället bli marknadschef - eller CMO - hos Matsmart.

- Det känns fantastiskt kul att få vara med på Matsmarts resa och bidra med de kunskaper som jag samlat på mig om konsumentvaror och handel under åren, säger Sofia Syrén i ett pressmeddelande.
- Jag har imponerats av Matsmarts utveckling och det känns som ett privilegium att få bidra med mina kunskaper till den unika affärsidén.

"Har de egenskaper vi letat efter" 

Matsmarts vd Karl Andersson menar att Sofia Syrén är precis den Matsmart behöver, inte minst eftersom hon har erfarenhet av både marknad och försäljning.

- Sofia har de egenskaper som vi letat efter. Hon kan branschen och genom hennes kontaktnät kan vi fördjupa samarbetet med våra befintliga leverantörer men också öppna dörrar till nya, säger han i en kommentar.

Ska utveckla samarbeten med leverantörer

Matsmarts nya CMO kommer att få ansvar för hela företagets marknadsföring. En av hennes arbetsuppgifter blir att bygga vidare på bolagets affärsmodell när Matsmart tar steget in på nya marknader.

Annons
Annons
– Jag ska hitta rätt position för Matsmart för att på ett så effektivt sätt som möjligt marknadsföra bolaget till både befintliga och nya kunder. Dessutom vill jag utveckla våra samarbeten med leverantörerna för att hjälpa dem ytterligare att ta tillvara på det matsvinn som förekommer och se till att det kommer våra kunder till nytta, avslutar Sofia Syrén.

Sofia Syrén har tillträtt sin nya tjänst.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
<nobr>E-handlare</nobr> delar sin data med andra - sportmärke först ut

E-handlare delar sin data med andra - sportmärke först ut

"En komplett lösning för att stödja våra märkespartners".

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Kunderna slipper pålagd avgift.

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Siffrorna är inne för uppstickaren inom leksaker på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Integrerade butiken med huvudkontoret.

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Du behöver bara skicka in varorna "så sköter sig resten som ett självspelande piano".

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

Kraftig ökning för White Monday.

1
Annons
Annons
Banbrytande migränbehandling går all-in på <nobr>e-handel</nobr>

Banbrytande migränbehandling går all-in på e-handel

Tar den snabba vägen och vänder sig direkt till konsumenterna.

<nobr>E-handlare</nobr> var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

E-handlare var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

"Ska vi bli världens största och bästa e-handelsplattform för varumärken inom mode och livsstil".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta