Hon lämnar GANT för att få fart på Interfloras e-handel

PR-proffs ska ta hand om den digitala försäljningen.

Från och med idag har Interflora en ny marknads- och e-handelsschef. Hon heter Louisa Blomstrand och har tidigare varit nordisk e-handelschef för GANT, samt marknads- och kommunikationschef för deras Sverigeavdelning.

Ska skapa nytt DNA

Hon har tidigare även jobbat som PR- och kommunikationskonsult för flera olika livsstilsvarumärken.

Annons
Annons

- Vi är så stolta över att kunna rekrytera Louisa. Hon har precis den kompetens vi har letat efter med sin breda erfarenhet inom marknad, varumärkesarbete och att driva e-handel. Hon har också en fantastisk känsla för att just revitalisera och transformera traditionella varumärken och skapa ett nytt DNA utan att tappa historien och trovärdigheten på den digitala arenan, vilket är just vad Interflora behöver, säger Interfloras vd Nina Lindvall i ett pressmeddelande.

Ansvarar för onlineförsäljningen

Louisa Blomstrand kommer även att ta plats i företagets ledningsgrupp och ansvara för den viktiga onlineförsäljningen, samt för arbetet med att utveckla och driva Interfloras varumärke.

- Jag har ju fått förmånen att smygstarta lite, som konsult, och känna på företaget och varumärket - och jag är nyförälskad. Det känns otroligt spännande att, tillsammans med mina nya fantastiska kollegor, få vara med på den förändringsresa som Interflora befinner sig på och få möjligheten att utveckla ett så starkt och anrikt varumärke, säger Louisa Blomstrand.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!