Hudoteket firade 45-årsdagen med att slå 45 miljoner

Jubileumsfest med e-handelsökning på 30 procent.

Företaget Hudoteket har i dagarna firat något i e-handelssammanhang så ovanligt som en 45-årsdag. Och bolaget, som dock förstås inte alltid har haft en e-handelsverksamhet, hade all anledning att fira.

"Ett händelserikt år"

Under 2017 ska nämligen Hudotekets e-handel ha ökat med 30 procent, vilket kan läggas till en 40-procentig ökning året innan dess.

Annons

- Vårt mål för 2017 var att landa på cirka 45 miljoner i omsättning, vilket vi har lyckats med. Det har varit ett händelserikt år för oss, och att ha fixat dessa ökningar flera år i rad av egen kraft känns superkul, säger Andrea Olofsson, e-handelschef och affärsutvecklare, i ett pressmeddelande.

Och en snabb tillväxt kräver förstås satsningar. Under det senaste året har Hudoteket bland annat investerat i större lokaler, där det bland annat ska finnas rum för en fotostudio, samt mer personal.

Salong på 600 kvadratmeter

Företaget har även utökat sortimentet samt hunnit med att bjuda sina kunder på en populär jubileumsgåva.

- Det har varit ett otroligt roligt jubileumsår med en jämn ström av nöjda kunder, och det är ju det vi brinner för! Nästa år firar vi inget jubileum, men vi ska nog se till att hitta på spännande saker ändå, kommenterar Lena Hallbäck-Olofsson, Hudotekets ägare och vd.

Utöver e-handelsverksamheten har Hudoteket också en 600 kvadratmeter stor salong i Jönköping. Den grundades 1972. Företagets webbshop lanserades i slutet av 90-talet och var enligt egen utsago Sveriges första skönhetssalong på nätet.

Annons