Jetshop tror Keycrunch är nyckeln till framgång

Jetshop inledde i höstas ett samarbete med Keycrunch. Ett nystartat mjukvarubolag inom annonseringsteknik. Plattformsleverantören verkar imponerade av vad de sett så här långt, nu gör man en strategisk investering i företaget.

Jetshop är sedan 2013 återförsäljare av mjukvarusystemet som Keycrunch utvecklat. Kort beskrivit en molnbaserad mjukvara som låter e-handlare annonsera hela sitt sortiment via Google AdWords.

Verktyget skapar annonser och sökord för samtliga produkter, kategorier och varumärken som finns i sortimentet. Något som ska vara helt automatiserat och sker dagligen. Systemet tar även höjd för prisförändringar och lagersaldo. Efter en lyckad start på samarbetet har man nu valt att investera i bolaget.

Annons
Annons

– Vårt samarbete med Keycrunch började i slutet av förra året och vi har redan hunnit imponeras. Deras automatiserade mjukvarutjänst gör det snabbt och enkelt för våra webbhandlare att öka sin försäljning via Google AdWords med enastående resultat. Keycrunch mjukvara är redan en viktig del i vårt utbud av digitala marknadsföringstjänster tillsammans med våra Retargeting tjänster, säger Christian Zanders, VD för Jetshop.

Den självklara partnern

Keycrunch mjukvara är sedan 2013 helt integrerad i Jetshops plattformar och finns tillgänglig för alla kunder som använder e-handelssystemen Jetshop Commerce och E-butik. Mjukvarutjänsten är även kompatibel med övriga e-handelssystem på marknaden.

I investeringsrundan deltar även affärsängeln Magnus Emilson, delägare i Jetshop och tidig investerare i TradeDoubler.

– Jag kom i kontakt med grundarna tidigt och imponerades redan då av deras driv, kompetens och internationella erfarenheter. Jag är därför inte förvånad över produkten som dom har byggt eller att dom redan har kunder som ICA Maxi Special och MQ, säger Magnus Emilson, delägare i Jetshop och tidig investerare i TradeDoubler.

Och på Keycrunch har man också stora förhoppningar på framtiden.

– Jag ser Jetshop och Magnus Emilson som starka investerare med relevant kompetens och lång erfarenhet. Min förhoppning är att det nya samarbetet ska underlätta bolagets fortsatta tillväxt och att vi tillsammans ska förbli den självklara partnern för webbhandlare som vill lyckas, säger Alan Zabihi, VD för Keycrunch och tidigare anställd på Google.

Källa: Press

Annons
Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!