Kellog´s vill sätta flingorna på autopilot

Kellog´s, tillverkare av bland annat frukostflingor, vill sälja direkt till konsument. Något man ska göra med e-handelns hjälp.

Planerna är ännu inte offentliggjorda men enligt källor med insyn i ärendet jobbar Kellog´s just nu på en lösning som ska göra det möjligt att sälja direkt till konsument. Bland annat ska man ha investerat kapital och samlat ett team som ser över olika möjligheter.

Det amerikanska företaget som säljer ett hundratal produkter, som frukostflingor, kex, kakor och chips verkar främst sikta på att få igång en prenumerationsservice på snacks.

Annons

Redan lyckade boxar

Om Kellog´s gör verklighet av planerna kommer man att konkurrera med företag som Graze.com, en London- baserad e-handlare som nyligen tog steget in i USA. Man skulle också behöva ta sig an Naturebox vars prenumerationstjänst erbjuder nyttiga snacks och mellanmål.

– Vi letar alltid efter nya sätt att nå våra konsumenter, oavsett om det är genom våra livsmedel, program, kampanjer eller andra aktiviteter. Vi utforskar nya möjligheter på många områden av vår verksamhet, men det är för tidigt att diskutera några detaljer just nu, säger Kris Charles, talesperson för Kellogg´s.

 

Källa: Internet Retailer

 

Annons