Annons

Kitchentime i ny skrud: Joel Falck och den nya profilen

Kitchentime i ny skrud: "Markera att vi är i ett nytt stadie"

2018-05-03 09:14

En ung utmanare har blivit en etablerad aktör inom köksprodukter.

Nätbutiken Kitchentime har passerat hundra miljoner, satsat på robotlager och nyligen öppnade företaget en outlet för köksprodukter.

LÄS ÄVEN: Kitchentime startar nät-outlet

Om deras nya outlet ska bjuda på låga priser så verkar huvudbutiken Kitchentime nu satsa mer på premiumprodukter. Ett fokus som nu ska förtydligas med en ny grafisk profil för företaget.

- Vi släpper nu en ny grafisk profil för att markera att vi har gått in i ett nytt stadie och positionerar oss mot premium både vad gäller vårt produktutbud och servicenivå, säger Joel Falck, vd och medgrundare, till Ehandel.se.

E-handelsföretaget lovar dock att man inte tappat sin kärna.

- Vi har fortfarande en uppstickares mentalitet, men vi erbjuder nu ett stort unikt sortiment och har robotdriven logistik med premiumfrakter som gör att våra kunder snabbt och pålitligt får sina leveranser, säger Joel Falck i ett pressmeddelande.

"Viktiga pusselbitar fallit på plats"

Företaget beskriver sin nya grafiska profil som “modern och fräsch” men att man fortfarande behåller sin “gröna färgrymd”. Det ska också bli ett mer enhetligt utseende över alla kontaktytor med kunderna.

- Vi strävar alltid efter att ge våra kunder premiumprodukter med premiumservice till lägsta möjliga pris och det är något vi hoppas utstråla med vårt nya utseende. Under det senaste året har många viktiga pusselbitar fallit på plats, vilket ökat vår kundnöjdhet och accelererat vår tillväxt rejält. Nu fokuserar vi på att samla alla dessa positiva beståndsdelar och bygga ett ännu starkare varumärke, säger Joel Falck.

Den nya visuella identiteten ska ha tagits fram av Stockholmsbyrån Bekele Nash Jandér & Co.

Annons
Annons

Den gamla logotypen:

Den nya logotypen:

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta