Annons

Kitchentime i ny skrud: Joel Falck och den nya profilen

Kitchentime i ny skrud: "Markera att vi är i ett nytt stadie"

2018-05-03 09:14

En ung utmanare har blivit en etablerad aktör inom köksprodukter.

Nätbutiken Kitchentime har passerat hundra miljoner, satsat på robotlager och nyligen öppnade företaget en outlet för köksprodukter.

LÄS ÄVEN: Kitchentime startar nät-outlet

Om deras nya outlet ska bjuda på låga priser så verkar huvudbutiken Kitchentime nu satsa mer på premiumprodukter. Ett fokus som nu ska förtydligas med en ny grafisk profil för företaget.

- Vi släpper nu en ny grafisk profil för att markera att vi har gått in i ett nytt stadie och positionerar oss mot premium både vad gäller vårt produktutbud och servicenivå, säger Joel Falck, vd och medgrundare, till Ehandel.se.

E-handelsföretaget lovar dock att man inte tappat sin kärna.

- Vi har fortfarande en uppstickares mentalitet, men vi erbjuder nu ett stort unikt sortiment och har robotdriven logistik med premiumfrakter som gör att våra kunder snabbt och pålitligt får sina leveranser, säger Joel Falck i ett pressmeddelande.

"Viktiga pusselbitar fallit på plats"

Företaget beskriver sin nya grafiska profil som “modern och fräsch” men att man fortfarande behåller sin “gröna färgrymd”. Det ska också bli ett mer enhetligt utseende över alla kontaktytor med kunderna.

- Vi strävar alltid efter att ge våra kunder premiumprodukter med premiumservice till lägsta möjliga pris och det är något vi hoppas utstråla med vårt nya utseende. Under det senaste året har många viktiga pusselbitar fallit på plats, vilket ökat vår kundnöjdhet och accelererat vår tillväxt rejält. Nu fokuserar vi på att samla alla dessa positiva beståndsdelar och bygga ett ännu starkare varumärke, säger Joel Falck.

Den nya visuella identiteten ska ha tagits fram av Stockholmsbyrån Bekele Nash Jandér & Co.

Annons
Annons

Den gamla logotypen:

Den nya logotypen:

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta