Annons

Kitchentime i ny skrud: Joel Falck och den nya profilen

Kitchentime i ny skrud: "Markera att vi är i ett nytt stadie"

2018-05-03 09:14

En ung utmanare har blivit en etablerad aktör inom köksprodukter.

Nätbutiken Kitchentime har passerat hundra miljoner, satsat på robotlager och nyligen öppnade företaget en outlet för köksprodukter.

LÄS ÄVEN: Kitchentime startar nät-outlet

Om deras nya outlet ska bjuda på låga priser så verkar huvudbutiken Kitchentime nu satsa mer på premiumprodukter. Ett fokus som nu ska förtydligas med en ny grafisk profil för företaget.

- Vi släpper nu en ny grafisk profil för att markera att vi har gått in i ett nytt stadie och positionerar oss mot premium både vad gäller vårt produktutbud och servicenivå, säger Joel Falck, vd och medgrundare, till Ehandel.se.

E-handelsföretaget lovar dock att man inte tappat sin kärna.

- Vi har fortfarande en uppstickares mentalitet, men vi erbjuder nu ett stort unikt sortiment och har robotdriven logistik med premiumfrakter som gör att våra kunder snabbt och pålitligt får sina leveranser, säger Joel Falck i ett pressmeddelande.

"Viktiga pusselbitar fallit på plats"

Företaget beskriver sin nya grafiska profil som “modern och fräsch” men att man fortfarande behåller sin “gröna färgrymd”. Det ska också bli ett mer enhetligt utseende över alla kontaktytor med kunderna.

- Vi strävar alltid efter att ge våra kunder premiumprodukter med premiumservice till lägsta möjliga pris och det är något vi hoppas utstråla med vårt nya utseende. Under det senaste året har många viktiga pusselbitar fallit på plats, vilket ökat vår kundnöjdhet och accelererat vår tillväxt rejält. Nu fokuserar vi på att samla alla dessa positiva beståndsdelar och bygga ett ännu starkare varumärke, säger Joel Falck.

Den nya visuella identiteten ska ha tagits fram av Stockholmsbyrån Bekele Nash Jandér & Co.

Annons
Annons

Den gamla logotypen:

Den nya logotypen:

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta