Annons

Kjell & Company: Eric Lundberg, vd

Kjell & Company: "En otroligt bra julhandel"

2019-01-10 13:40

"Avslutar rekordåret med en rekordjul".

Butikskedjan Kjell & Company, som också var relativt tidiga med e-handel, rapporterar nu att de avslutar rekordåret med en rekordjul. Försäljningsökningen har varit stark under hela året men speciellt under julhandeln, och under Black Friday så sattes det rejäl press på e-handeln.

- Black Friday-försäljningen via e-handeln ökade med nästan 190 procent och vi överlevererade mot vårt leveranslöfte till kund, vilket bidrog till en väldigt fin kundupplevelse, säger marknadschefen Joel Rönneman i ett pressmeddelande.

"Click-and-Collect under hösten"

December månad slutade med en försäljningsökning på 15 procent för hela företaget, och det handlar om en stark tillväxt i både butikerna och e-handeln. Kjell & Companys vd Eric Lundberg berättar att årets julhandel har varit "otroligt bra".

Annons
Annons
- Vi har gjort många saker under året som bidrar till att julhandeln slog rekord. Ett av våra större projekt har varit att lansera Click-and-Collect under hösten vilket ytterligare skapar en friktionsfri och smidig köpresa. En förutsättning för en lyckad jul är att logistiken fungerar och vi har under hösten implementerat ett nytt supply-chain system för att optimera tillgängligheten för kund, säger Eric Lundberg.

"Ett mycket bra år"

Hela året ska samtidigt resulterat i en tillväxt på 14 procent. Företaget anger inte omsättningen men det bör motsvara en försäljning på över 1,6 miljarder kronor för 2018.

- 2018 blev ett mycket bra år med lönsam försäljningstillväxt och nu blickar vi framåt och är i full gång med att sjösätta initiativ som kommer att stärka vår position på marknaden ytterligare, säger Eric Lundberg.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Annons
Annons
Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta