Annons

Komplett planerar öppna fler upplevelsebutiker

Komplett planerar öppna fler upplevelsebutiker

2012-09-25 07:57

Under hösten öppnade den norska nätbutiken Komplett.no sin första fysiska butik i centrala Oslo. Nu verkar det som om konceptet slagit väl ut och man planerar fler liknande butiker i Skandinavien.

På bästa läget i Centrala Oslo, precis intill Rådhuset, öppnade Komplett upp sin 250 kvadratmeter stora butik under augusti månad. Men det är inte en traditionell butik utan mer en utställningslokal där man visar upp de mest populära produkterna ur sitt sortiment.
– Tanken med butiken är att komma närmare kunden. Vi vill ge kunderna möjlighet att titta och känna på produkterna, få hjälp av vår personal som har bred kunskap om våra produkter. Det är inte för att pracka på, utan för att hjälpa, säger kommunikationschefen Ingebjørg Tollnes.

Man kan inte handla i butiken

Butiken i Oslo har inget lager och kunden kan inte köpa saker på plats. Beställningen måste göras på nätet och kunden kan sedan hämta upp beställningen i butiken i stället för att få den hemskickad.
– Mottagandet har varit mycket bra sedan starten. Fler och fler människor besöker butiken, det centrala läget intill Rådhuset är ingen nackdel. Vi överväger att öppna fler butiker i Skandinavien, berättar Ingebjørg.
Kanske slår Komplett två flugor i en smäll med sina utställningslokaler. Man ger kunderna en chans att testa vad de köper och håller även sina leverantörer glada. För en tid sedan skrev vi om Redcoon, ytterligare en e-handlare inom hemelektronik som planerar fysiska butiker. Fast i det fallet är det mer en protest mot snedvridna avtal gentemot e-handlare.
– Detta har varit efterfrågat från både kunder och tillverkare en längre tid nu, säger Ingebjørg Tollnes, kommunikationschef på Komplett.no.


Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

Annons
Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta