Annons

Komplett slår samman nätbutiker i Sverige

Komplett slår samman nätbutiker i Sverige

2013-09-27 15:00

Komplett Groups nätbutiker inWarehouse.se och Komplett.se fusioneras och drivs vidare under varumärket Komplett.se. Fusionen träder i kraft den 1 januari 2014 och målet är att effektivisera driften för att ge kunderna ett bättre erbjudande.

Norska Komplett Group är en av Nordens största e-handelsaktörer och driver 12 stycken nätbutiker i Skandinavien. I Sverige har koncernen bland annat nätbutikerna Komplett.se och inWarehouse.se som förvärvades i maj 2007.

De båda butikerna har drivits parallellt sedan dess men de kommer nu att fusioneras och drivas vidare under varumärket Komplett.se.

– Genom att fusionera inWarehouse.se med Komplett.se reducerar vi kostnader och kan koncentrera marknadsföringen till ett varumärke. Fusionen ska hjälpa oss att växa vidare, ta marknadsandelar och samtidigt ge kunderna ett bättre erbjudande, säger Patrik Settlin, försäljningsdirektör för inWarehouse.se och Komplett.se.

Äger ytterligare en svensk nätbutik

Fusionen träder i kraft den 1 januari 2014 och under hösten kommer inWarehouse fokusera på att göra övergången så smidig och enkel som möjligt för sina kunder. Alla förpliktelser som exempelvis garantier, reklamationer, returer, trygghetsavtal och presentkort övertas av Komplett.se.

– Våra medarbetare i inWarehouse.se innehar mycket bra och viktig kompetens som vi har stor nytta av vidare efter fusionen. Alla medarbetare i inWarehouse.se erbjuds att fortsätta i liknande roller på Komplett.se, säger Patrik Settlin.

Förutom de nämnda nätbutikerna äger koncernen numera även Webhallen. En affär som inleddes i våras men som under sommaren granskades av konkurrensverket. I augusti meddelade konkurrensverket dock att man efter en så kallad fördjupad utredning, inte hade några synpunkter på Kompletts förvärv av Webhallen.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

"Felet har precis uppdagat sig".

Annons
Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Annons
Annons
Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Sweef söker:

Online Merchandiser

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta