Annons

Komplett slår samman nätbutiker i Sverige

Komplett slår samman nätbutiker i Sverige

2013-09-27 15:00

Komplett Groups nätbutiker inWarehouse.se och Komplett.se fusioneras och drivs vidare under varumärket Komplett.se. Fusionen träder i kraft den 1 januari 2014 och målet är att effektivisera driften för att ge kunderna ett bättre erbjudande.

Norska Komplett Group är en av Nordens största e-handelsaktörer och driver 12 stycken nätbutiker i Skandinavien. I Sverige har koncernen bland annat nätbutikerna Komplett.se och inWarehouse.se som förvärvades i maj 2007.

De båda butikerna har drivits parallellt sedan dess men de kommer nu att fusioneras och drivas vidare under varumärket Komplett.se.

– Genom att fusionera inWarehouse.se med Komplett.se reducerar vi kostnader och kan koncentrera marknadsföringen till ett varumärke. Fusionen ska hjälpa oss att växa vidare, ta marknadsandelar och samtidigt ge kunderna ett bättre erbjudande, säger Patrik Settlin, försäljningsdirektör för inWarehouse.se och Komplett.se.

Äger ytterligare en svensk nätbutik

Fusionen träder i kraft den 1 januari 2014 och under hösten kommer inWarehouse fokusera på att göra övergången så smidig och enkel som möjligt för sina kunder. Alla förpliktelser som exempelvis garantier, reklamationer, returer, trygghetsavtal och presentkort övertas av Komplett.se.

– Våra medarbetare i inWarehouse.se innehar mycket bra och viktig kompetens som vi har stor nytta av vidare efter fusionen. Alla medarbetare i inWarehouse.se erbjuds att fortsätta i liknande roller på Komplett.se, säger Patrik Settlin.

Förutom de nämnda nätbutikerna äger koncernen numera även Webhallen. En affär som inleddes i våras men som under sommaren granskades av konkurrensverket. I augusti meddelade konkurrensverket dock att man efter en så kallad fördjupad utredning, inte hade några synpunkter på Kompletts förvärv av Webhallen.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Annons
Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta