Annons

Konverteringsspecialist ska öka Bonniers e-handelsintäkter Cassandra Lindblom

Konverteringsspecialist ska öka Bonniers e-handelsintäkter

2018-04-13 07:31

"Har landat mitt drömjobb".

Det är ingen hemlighet att många mediehus kämpar med intäkterna i den allt mer digitaliserade mediebranschen. Nu meddelar Bonnier Magazines & Brands att man tillsätter en ny tjänst med titeln Digital Conversion Specialist.

Den som fått positionen är Cassandra Lindblom som tidigare kommer ifrån Aller Media. Hennes jobb blir helt enkelt att öka intäkterna i företagets digitala kanaler.

Annons
Annons
- Det ska bli riktigt kul att få jobba med Bonnier Magazines & Brands välkända och starka digitala varumärken. Det är verkligen en ära! Jag är oerhört glad, spänd och stolt över att få se till att läsare och följare förvandlas till konverterande kunder genom vasst och välarbetat redaktionellt material. Jag har verkligen landat mitt drömjobb, säger Cassandra i ett pressmeddelande.

E-handel en av intäktskällorna

Som konverteringsspecialist ska Cassandra skapa ytterligare affärer av det redaktionella innehållet och de nya intäkterna ska bland annat komma ifrån e-handel men även affiliate, paid content och olika kringtjänster.

- Med sin gedigna hands on-erfarenhet av digital innehållsproduktion och distribution, analys av trafik och användarbeteende och djupa förståelse för innehåll som grund för konvertering och växande affärer passar Cassandra perfekt i denna roll, säger Björn Söderström, Business Accelerator på Bonnier Magazines & Brands.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
BGA startar ny e-handel:

BGA startar ny e-handel: "Ska konkurrera med oss själva"

Vill omsätta tre miljoner under första året.

Annons
Annons
Supermånad för Clas Ohlsons nätbutik - ökade 119 procent

Supermånad för Clas Ohlsons nätbutik - ökade 119 procent

Sajtkrasch stoppade inte e-handeln.

Almedalen intogs av Ehandelsstylisterna

Sommarspecial: Almedalen intogs av Ehandelsstylisterna

Exklusivt mingel på sommarens mest fartfyllda evenemang.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNords nya tjänst löser stort <nobr>e-handelsproblem</nobr>

Bieffekt: PostNords nya tjänst löser stort e-handelsproblem

Kvittar vilket namn som står på paketet.

3
Babyshop tog en smäll på 100 miljoner för att fixa Lekmer

Babyshop tog en smäll på 100 miljoner för att fixa Lekmer

"Nästan uteslutande kostnader relaterade till flytten".

Qliros Q2: Högsta tillväxten på flera år för Nelly

Qliros Q2: Högsta tillväxten på flera år för Nelly

Nästan hälften var egendesignade varor.

Annons
Annons
Har lärt sig av <nobr>e-handeln</nobr> - öppnar helt ny typ av butik

Har lärt sig av e-handeln - öppnar helt ny typ av butik

Premiär för Nike Live.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Filippa K söker:

Social Media Manager

Nosto Solutions AB söker:

Partnership Manager

GLACIAL AB söker:

eCommerce manager

AB Stenströms Skjortfabrik söker:

Webbredaktör ? vikariat 12 månader


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta