Annons

Konverteringsspecialist ska öka Bonniers e-handelsintäkter Cassandra Lindblom

Konverteringsspecialist ska öka Bonniers e-handelsintäkter

2018-04-13 07:31

"Har landat mitt drömjobb".

Det är ingen hemlighet att många mediehus kämpar med intäkterna i den allt mer digitaliserade mediebranschen. Nu meddelar Bonnier Magazines & Brands att man tillsätter en ny tjänst med titeln Digital Conversion Specialist.

Den som fått positionen är Cassandra Lindblom som tidigare kommer ifrån Aller Media. Hennes jobb blir helt enkelt att öka intäkterna i företagets digitala kanaler.

Annons
Annons
- Det ska bli riktigt kul att få jobba med Bonnier Magazines & Brands välkända och starka digitala varumärken. Det är verkligen en ära! Jag är oerhört glad, spänd och stolt över att få se till att läsare och följare förvandlas till konverterande kunder genom vasst och välarbetat redaktionellt material. Jag har verkligen landat mitt drömjobb, säger Cassandra i ett pressmeddelande.

E-handel en av intäktskällorna

Som konverteringsspecialist ska Cassandra skapa ytterligare affärer av det redaktionella innehållet och de nya intäkterna ska bland annat komma ifrån e-handel men även affiliate, paid content och olika kringtjänster.

- Med sin gedigna hands on-erfarenhet av digital innehållsproduktion och distribution, analys av trafik och användarbeteende och djupa förståelse för innehåll som grund för konvertering och växande affärer passar Cassandra perfekt i denna roll, säger Björn Söderström, Business Accelerator på Bonnier Magazines & Brands.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Fraktbolagen om årets mycket svåra <nobr>e-handelsdeadline</nobr>

Fraktbolagen om årets mycket svåra e-handelsdeadline

Hur länge vågar man sälja?

Annons
Annons
Den svenska <nobr>e-handeln</nobr> som vill utrota julklappsstressen

Den svenska e-handeln som vill utrota julklappsstressen

"Sveriges mest spännande e-handel".

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

"Vi försöker vara så tydliga vi kan".

1
Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Anlitade kund till julkampanj.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyndiq blockerar varor som är för dyra:

Fyndiq blockerar varor som är för dyra: "Är ju ett fyndvaruhus"

Nya regler för sajtens handlare.

1
Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att <nobr>e-handla</nobr>

Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att e-handla

"Positivt att fler känner sig trygga med att handla på nätet".

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

"Privatpersoner som importerar".

Annons
Annons
Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Men bara hälften ville delta.

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Blir en del av koncernledningen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

Polarn O. Pyret söker:

Head of E-commerce

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta