Annons

Konverteringsspecialist ska öka Bonniers e-handelsintäkter Cassandra Lindblom

Konverteringsspecialist ska öka Bonniers e-handelsintäkter

2018-04-13 07:31

"Har landat mitt drömjobb".

Det är ingen hemlighet att många mediehus kämpar med intäkterna i den allt mer digitaliserade mediebranschen. Nu meddelar Bonnier Magazines & Brands att man tillsätter en ny tjänst med titeln Digital Conversion Specialist.

Den som fått positionen är Cassandra Lindblom som tidigare kommer ifrån Aller Media. Hennes jobb blir helt enkelt att öka intäkterna i företagets digitala kanaler.

Annons
Annons
- Det ska bli riktigt kul att få jobba med Bonnier Magazines & Brands välkända och starka digitala varumärken. Det är verkligen en ära! Jag är oerhört glad, spänd och stolt över att få se till att läsare och följare förvandlas till konverterande kunder genom vasst och välarbetat redaktionellt material. Jag har verkligen landat mitt drömjobb, säger Cassandra i ett pressmeddelande.

E-handel en av intäktskällorna

Som konverteringsspecialist ska Cassandra skapa ytterligare affärer av det redaktionella innehållet och de nya intäkterna ska bland annat komma ifrån e-handel men även affiliate, paid content och olika kringtjänster.

- Med sin gedigna hands on-erfarenhet av digital innehållsproduktion och distribution, analys av trafik och användarbeteende och djupa förståelse för innehåll som grund för konvertering och växande affärer passar Cassandra perfekt i denna roll, säger Björn Söderström, Business Accelerator på Bonnier Magazines & Brands.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Passar på före sommarrean.

Annons
Annons
Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

20 procent på allt idag.

Annons
Annons
Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Detaljhandlaren nära sitt livs största e-handelsköp.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta