Konverteringsspecialist ska öka Bonniers e-handelsintäkter

"Har landat mitt drömjobb".

Det är ingen hemlighet att många mediehus kämpar med intäkterna i den allt mer digitaliserade mediebranschen. Nu meddelar Bonnier Magazines & Brands att man tillsätter en ny tjänst med titeln Digital Conversion Specialist.

Den som fått positionen är Cassandra Lindblom som tidigare kommer ifrån Aller Media. Hennes jobb blir helt enkelt att öka intäkterna i företagets digitala kanaler.

Annons

- Det ska bli riktigt kul att få jobba med Bonnier Magazines & Brands välkända och starka digitala varumärken. Det är verkligen en ära! Jag är oerhört glad, spänd och stolt över att få se till att läsare och följare förvandlas till konverterande kunder genom vasst och välarbetat redaktionellt material. Jag har verkligen landat mitt drömjobb, säger Cassandra i ett pressmeddelande.

E-handel en av intäktskällorna

Som konverteringsspecialist ska Cassandra skapa ytterligare affärer av det redaktionella innehållet och de nya intäkterna ska bland annat komma ifrån e-handel men även affiliate, paid content och olika kringtjänster.

- Med sin gedigna hands on-erfarenhet av digital innehållsproduktion och distribution, analys av trafik och användarbeteende och djupa förståelse för innehåll som grund för konvertering och växande affärer passar Cassandra perfekt i denna roll, säger Björn Söderström, Business Accelerator på Bonnier Magazines & Brands.

Annons